مجلس درخواستی برای ممنوع التصویر شدن افراد نداشته است

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فضای کشور باید با مودت و برادری کارها را پیش ببریم و اگر گلایه ای وجود دارد، در فضای دوستانه مطرح شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۹دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی پیرامون مطالبی که درخصوص درخواست مجلس از صداوسیما برای ممنوع التصویر شدن برخی افراد مطرح شده، اظهار کرد: اگر قرار باشد جلسات هیات رییسه خبری شود، سخنگو وظیفه دارد که نسبت به این موضوع، اخبار را در اختیار رسانه های مختلف قرار دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلسات هیات رییسه با مسئولان، روال معمول است و هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با معاونان رییس جمهور، وزرا و مسئولان سازمان صداوسیما جلساتی را برگزار می کند.

وی با اشاره به جلسه هیات رییسه مجلس با رییس سازمان صداوسیما و معاونان وی افزود: جلسه بسیار خوبی بود و مسائل مختلفی نیز در این جلسه مطرح شد، از جمله اینکه با توجه به فضای اقتصادی کشور، مجلس، هیات رییسه و دکتر علی لاریجانی توقع دارند صداوسیما به عنوان پشتیبان تولید حرکت کند. 

نعمتی ادامه داد: بحث بعدی در مورد مسائل پیرامون صداوسیما، اعتبارات این سازمان و مشکلات صداوسیما بود، همچنین در مورد روابطی که با مجلس وجود دارد، مسائلی مطرح شد. در حاشیه این موضوع بحثی نیز در مورد گله مندی نمایندگان از برخی رفتارهای صداوسیما مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن رد خبر منتشر شده درخصوص احضار مجری صداوسیما به مجلس تاکید کرد: مجلس، هیات رییسه و دکتر لاریجانی در شأن خود نمی دانند که در مورد ممنوع التصویر شدن افراد نظری بدهند؛ ممکن است صداوسیما با توجه به برنامه های خود اقدامی انجام دهد، اما طرح این موضوعات پیرامون درخواست مجلس برای ممنوع التصویر شدن افراد را به شدت تکذیب می کنم.

وی افزود: از طرف دیگر اینکه گفته شود مجری یک برنامه  به مجلس احضار شده، صحیح نیست. من در ابتدای انتشار این خبر موضوع را تکذیب کردم، اما جای سوال دارد که چرا این مسائل مطرح می شود.

بیمه تامین اجتماعی در اختیار هیات رییسه نیست

نعمتی در خصوص اظهارات آقای پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات پیرامون قطع بیمه درمانی نمایندگان منتقد هیات رییسه مجلس یادآور شد: نوع بیمه نمایندگان مشخص است، اگر کسی از ارگانی حقوق دریافت نمی کند، مجلس، حقوق این نماینده را پرداخت کرده و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرد. باید توجه داشت که بیمه تامین اجتماعی در اختیار هیات رییسه نیست. طبق روال، هر کسی به درمانگاه ها و بیمارستان ها مراجعه کند، پوشش داده می شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی دیگر از نمایندگان حقوق خود را از ادارات یا ارگان های دیگر دریافت می کنند اما به مجلس مامور شده اند. این نمایندگان بیمه خود را دارند و طبق روال انجام می شود. علاوه بر این بیمه تکمیلی برای همه نمایندگان و خانواده های آنها صادر شده و تاکنون چنین موضوعی مطرح نشده است. مطرح کردن این مسائل اصلا در شأن مجلس نیست.

در سفرهای خارجی اجحافی به نمایندگان نمی شود

وی درخصوص انتقاد نصرالله پژمانفر از عدم اعزام نمایندگان منتقد به سفرهای خارجی افزود: روال سفرهای رییس مجلس مشخص است، اتفاقا ما از رییس مجلس گله مند هستیم که چرا معمولا نمایندگان منتقد را در سفرهای خارجی با خود همراه می کند.

نعمتی ادامه داد: سایر سفرها نیز یا بر مبنای فراکسیون و کمیسیون انجام می شوند، یا اینکه نمایندگان به همراه دولت به سفر می روند. در سفرهای فراکسیونی هر نماینده ای به تناسب عضویت در فراکسیون خود به سفر می رود که البته بنا به درخواست و ارتباط با کشور مقابل انجام می شود. سفرهای کمیسیون نیز به همین شیوه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی جزو کمیسیون هایی است که در این دوره بیشترین سفرها را داشته است، گفت: در ادوار گذشته مجلس کمیسیون هایی مانند فرهنگی، شوراها و قضایی و حقوقی سفرهای کمتری داشتند، اما در این دوره به گونه ای تنظیم کرده ایم تا اجحافی در حق نمایندگان صورت نگیرد.

نهادهای امنیتی پیگیر این موضوع دیوار کشی هستند

وی درخصوص انتقادات نماینده مشهد و کلات  در مجلس شورای اسلامی پیرامون دیوارکشی اطراف ساختمان های مجلس افزود: موضوعات مطرح شده اصلا صحت ندارد، مجلس در گذشته به لحاظ امنیتی دارای شرایط حساسی بود، اما اکنون وضعیت مجلس تبدیل به شرایط حیاتی شده و دیوارکشی های اطراف ساختمان های مجلس در اختیار هیات رییسه نیست، بلکه نهادهای امنیتی، ستاد کل و دستگاه های مجری و تصمیم گیر این شرایط را تعیین می کنند؛ دکتر لاریجانی و هیات رییسه این کارها را انجام نداده اند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از حادثه تروریستی مجلس طبیعتاً شرایط عوض شده است، گفت: دوستانی که نسبت به موضوعات مالی قصد بررسی دارند، همه اسناد و مدارک دیوارکشی های اطراف ساختمان های مجلس به آنها ارائه می شود، باید توجه داشت که نهادهای امنیتی پیگیر این موضوع هستند و مجلس نقشی ندارد.

کد خبر 364071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.