توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز در نجف‌آباد

نجف‌آباد- مدیر اداره منابع آب شهرستان نجف آباد گفت: کارگاه ساخت و فروش دستگاه‌های حفاری غیرمجاز در شهرستان شناسایی و سه دستگاه آماده فروش، توقیف شد.

محمد خلجی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، اظهار کرد: این مجموعه متخلف دستگاه‌های حفاری را که توانایی حفاری تا عمق ۱۴۰ متر را هم داشتند در سطح استان و برخی استان‌های همجوار عرضه می‌کرد.

وی اضافه کرد: طبق قانون دستگاه‌های حفاری بایستی دارای کد و مشخصات خاص اعلام شده توسط وزارت نیرو باشند که این مجموعه از چنین امتیازی برخوردار نبود و همچنین هیچ گونه پروانه تولیدی یا صنعتی را نیز اخذ نکرده بود.

مدیر اداره منابع آب شهرستان نجف‌آباد با اشاره به لزوم به روز شدن قوانین برای افزایش بازدارندگی مجازات‌های تعیین شده برای ایراد خسارت به سفره‌های زیرزمینی گفت: در تابستان امسال با توجه به اعلام ممنوعیت کاشت برنج در شهرستان ، با تخلفات مشاهده شده برخوردهایی داشتیم به طوری که در چندین مورد اخطار قطع برق چاه داده و در مواردی نیز کار به مرحله پلمب چاه متخلف رسید.

خلجی خاطرنشان کرد: در تخلف‌های مربوط به برداشت غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی، خسارت وارد شده به این منابع تخمین زده شده و با استناد بر مجازات‌های در نظر گرفته شده در ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب، متخلف از این نظر نیز جریمه مالی می‌شود.

کد خبر 364055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.