از صفای نستعلیق تا بهار شکسته

نمایشگاهی از جنس صفایی که استاد به خطوط نستعلیق داده است و بهاری که در خط های شکسته روییده در نقش قلم بر پا است.

علی خیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نمایشگاه از صفای نستعلیق تا بهار شکسته اظهار کرد: خوشنویسی دوره هایی دارد که خطاط باید آن ها را طی کند اما به واسطه گذراندن این دوره ها نمی توان یک خطاط را استاد دانست چرا که خوشنویسی یک هنر تکنیکی و عرفانی است ، نمی توان گفت برای رسیدن به مراتب عالی فقط تکنیک لازم است ؛ مرتبه عالی خوشنویسی صفای درون و مسائل عرفانی است و آن صفای دل تاثیر مثبتی بر روی خط می گذارد.

این هنرمند با بیان اینکه خط نستعلیق و خط شکسته دو خط معروف و زیبا بین خطوط است، ادامه داد: دو هدف از برگزاری این نمایشگاه داشتیم نخست اینکه اشاره کنیم که صرفا پرداختن به خوشنویسی این نیست که مدت ها تمرین کنیم ، باید مراتبی را طی کرد و به جایی رسید که بخشی از وجود خود را روی کاغذ به مخاطب ارایه دهیم و به ماندگاری هنر و هنرمند کمک کنیم و این نمایشگاه چون یک نمایشگاه دو نفره است خواستیم بگوییم هنر می تواند بهانه ای برای دوستی، مهر و محبت باشد.

وی افزود: این نمایشگاه حاصل پنج سال تلاش من و استاد نطنزی است و هر کدام از ما به صورت انفرادی سال ها تلاش کردیم که رشته خوشنویسی را در مجامع بین المللی معرفی کنیم. در این نمایشگاه ۵۰ اثر با تنوع بالا به نمایش گذاشته شده است و می توانید فرم های خاص و تذهیب و طلاکاری و غبار نویسی را ببینید.

وی با بیان اینکه هنر و فرهنگ تنها چیزی است که می تواند در دوره های متفاوت کشور را معرفی کند، گفت: از هنر خوشنویسی آثار بسیاری در دوره های مختلف موجود است از جمله دوره صفویه که بزرگ مردی چون میرعماد آثار بزرگی را خلق کرد امروز هم باید تلاش کنیم این هنر را زنده نگه داریم و هنرمندان همت و مسئولان حمایت کنند تا بتوانیم آثار مختلف هنری را در کشور های مختلف به نمایش بگذاریم.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه "از صفای نستعلیق تا بهار شکسته" مجموعه آثار علی خیری و سید محمد فاتح نطنزی تا ۲۵ دی ماه در گالری نقش قلم از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان هنر دوستان است.

کد خبر 364044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.