اصفهان میزبان منتخبی از عکس های "World Press Photo"

نمایشگاه منتخب عکس های سه دوره "World Press Photo" با همکاری موزه های هنرهای معاصر، سفارت هلند و انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان عصر امروز سه شنبه ۱۸-دی ماه- در نشست مطبوعاتی به مناسبت برپایی نمایشگاه عکس ورد پرس فوتو در اصفهان با بیان اینکه اصفهان نیازمند برگزاری رویدادهای جهانی است، اظهار کرد: "World Press Photo" یکی از رقابت های مهم جهانی برای تمام عکاسان مطبوعاتی دنیاست و موزه هنرهای معاصر اصفهان می تواند میزبان خوبی برای به نمایش گذاشتن تصاویر جهانی باشد.

عکاسان مطبوعاتی اصفهان جزء بهترین‌ها هستند

حجتی با اشاره به اینکه تا به حال کمتر به برگزاری نمایشگاه‌های عکس توجه شده است، تصریح کرد: با همکاری انجمن عکاسان مطبوعاتی توانستیم مقدمات برگزاری این نمایشگاه را در اصفهان فراهم کنیم.

وی عکاسان اصفهان را جزء بهترین‌ عکاسان کشور دانست و گفت: عکاسان مطبوعاتی اصفهان افتخارات بسیاری برای این شهر داشته‌اند و شهرداری این نمایشگاه را به افتخار عکاسان این شهر برگزار می کند.

حجتی در خصوص برپایی نمایشگاه پرچم در دهه‌فجر گفت: از دیگر برنامه های شهرداری در حمایت از عکاسان، برگزاری نمایشگاه پرچم است از تمام عکاسان دعوت می کنیم عکی های خود از پرچم ایران در موقعیت‌های مختلف برای شرکت در این نمایشگاه ارسال کنند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: هم چنین شهرداری اصفهان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تدارک برگزاری جشنواره فیلم "اصفهان در ۶۰ ثانیه" است تا نگاه عکاسان، هنرمندان و مردم به اصفهان را در ۶۰ ثانیه به تصویر بکشد.

حمایت شهرداری اصفهان از موزه هنرهای معاصر

در ادامه این نشست مهدی تمیزی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در اطلاع رسانی به مردم، اظهار کرد: رسانه‌ها بازوان مهمی برای ساختن و پرداختن و نقد موضوعات هستند و اگر رسانه‌ها نباشند هیچ مرکزی نمی‌تواند صدای خود را به جامعه برساند و هیچ چیزی ماندگار نخواهد بود.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان با بیان اینکه در یک سال گذشته شهرداری اصفهان نهایت حمایت را از موزه هنرهای معاصر داشته است، افزود: این موزه تمام تلاش خود را برای معرفی هنرهای تجسمی معاصر در اصفهان داشته است و همواره سعی ما بر این بوده که بتوانیم نمایشگاه‌های دیگر کشورهای دنیا را به اصفهان بیاوریم.

تمیزی با اشاره به لزوم برپایی نمایشگاه‌ها در گالری‌های خصوصی اظهار کرد: بهتر است موزه‌ها به معرفی هنرمندان پیشکسوت در هنرهای معاصر بپردازند و برای برگزاری نمایشگاه‌ها در خارج از اصفهان تلاش کنند.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: در اردیبهشت ماه این موزه میزبان آثار یک هنرمند آلمانی است که قطعا رویداد خوبی برای هنرمندان خواهد بود.

وی در خصوص روز برگزاری  نمایشگاه عکس های منتخب سه دوره از "World Press Photo" افزود: این نمایشگاه روز پنجشنبه ۲۰ دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر افتتاح می‌شود و تا ۸ بهمن ادامه خواهد داشت.

برگزاری نمایشگاه با کمترین سانسور

در ادامه مهدی قاسمی، عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران اظهار کرد: از اواخر بهار و تابستان ۹۶ با همکاری بخش فرهنگ سفارت هلند در تهران پیگیر برگزاری این نمایشگاه در تهران بودیم.

وی افزود: آخرین بار ۱۸ سال پیش برگزیده World Press Photo به ایران آمد. این نمایشگاه اردیبهشت و خردادماه امسال در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد و ۲۰ دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران با اشاره به چیدمان بهتر نمایشگاه اصفهان نسبت به تهران تصریح کرد: برگزیده‌های سه سال جشنواره برای نمایش در ایران انتخاب شده و ۱۴۱ عکس از ۵۲ عکاس در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

قاسمی با بیان اینکه موارد کمتری از سانسور در انتخاب عکس‌ها صورت گرفته است، اظهار کرد: تمام عکس‌ها به تایید وزارت فرهنگ و ارشاد رسیده است و الزاما در این نمایشگاه کمتر به سمت سانسور رفته‌ایم.

۹۶عکاس ایرانی دراین نمایشگاه شرکت کردند

در ادامه این نشست نماینده World Press Photo در ایران اظهار کرد: در این نمایشگاه عکس هایی در هشت بخش اعم از ورزش، طبیعت، محیط زیست، عکس‌های خبری و زندگی امروز به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: نمایشگاه سالانه آمستردام شامل ۵۴۱ اثر و ۴۵ داستان مختلف است و هرساله حدود سه هزار عکس برای شرکت در مسابقات به بنیاد World Press Photo ارسال می‌شود.

ایون در خصوص رویدادهای این نمایشگاه تصریح کرد: این نمایشگاه دو رویداد ورکشاپ چیدمان اثر و گالری‌های هنری خواهد داشت، همچنین سخنرانی سیف‌الله صمدیان به عنوان یکی از برگزیدگان World Press Photo عصر جمعه در سالن کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

کیفیت کار عکاسان ایرانی خوب است

نماینده World Press Photo در ایران در خصوص عکاسان ایرانی گفت: سال گذشته ۹۶ عکاس ایرانی در این نمایشگاه شرکت کردند. عکاسان ایرانی بیشتر در مستندنگاری و به تصویر کشیدن زندگی روزمره موفق‌ بوده‌اند و بر روی پروژه‌های بلندمدت بیشتر کار کرده‌اند اما کیفیت کار آنها در همه زمینه‌ها خوب است.

ایون با اشاره به شرکت ۱۲۸ کشور در سالانه World Press Photo گفت: عکاسان چینی در صدر شرکت‌کنندگان این نمایشگاه هستند و پس از آن عکاسان آمریکایی و چینی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. تاکید World Press Photo روایت تفاوت دیدگاه‌های عکاسان جهان است و این نمایشگاه قرار نیست استانداردهای جهانی را مطرح کند.

نماینده World Press Photo در ایران هدف اصلی این نمایشگاه را ارتباط با مردم دانست و افزود: امیدواریم مردم احساس درون عکس‌ها را درک کنند چرا که رفتارهای مردم در سال‌های اخیر به محیط زیست ضربه‌های بسیاری وارد کرده است و عکاسان بسیاری عمر خود برای افزایش آگاهی مردم از طریق به تصویر کشیدن این معضلات صرف کردند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه عکس های منتخب World Press Photo بیستم دی ماه در اصفهان در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح می شود و تا هشت اسفند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 364043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.