خانه "داوطلب" روستای رحمت آباد افتتاح می‌شود

خوانسار- رییس جمعیت هلال احمر خوانسار گفت: خانه "داوطلب" روستای رحمت آباد خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی را در طول هفته با حضور یک پزشک داوطلب به صورت رایگان به مردم این روستا و هشت روستای اطراف ارایه می‌کند که این اقدام در راستای طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علمدار فروغی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری مانور امداد و نجات تیم‌های درمان اضطراری تحت عنوان "بی اچ سی یو" در روستای رحمت آباد خوانسار پیش بینی شده است.

وی افزود: این مانور هر سال با هدف ساماندهی و آمادگی تعدادی پزشک و پیراپزشکانی که عضو متعهد در برنامه‌های امداد و درمان اضطراری هلال احمر خوانسار هستند، انجام می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر خوانسار گفت: مانور امداد و نجات جمعیت هلال احمر در قالب چهار برنامه اعم از افتتاح خانه داوطلب، برگزاری دوره بقا در شرایط سخت و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و فراخوان شدن تیم‌های هلال احمر در روزهای ۲۰ و ۲۱ دی ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه‌های خدمات بهداشتی و درمانی هلال احمر در سه بخش ارایه می‌شود، اضافه کرد: در سطح نخست، واحدهای مراقبت بهداشت و درمانی هنگامی که حادثه‌ای رخ می‌دهد و زیرساخت بهداشتی یک منطقه‌ از بین می‌رود، این تیم‌ که شامل پزشک، پرستار، ماما، متخصص تغذیه، روان شناس، بهداشت مادر و کودک و چهار نفر امدادگر و یک تکنسین دارویی است به آنجا اعزام می‌شود.

فروغی ادامه داد: در سطح دوم اگر حادثه بزرگ رخ بدهد، سامانه نیمه سنگین تحت عنوان "ار دی اچ" که سامانه چادری است اعزام می‌شود و در سطح سوم تا رسیدن مصدوم به یک بیمارستان پیشرفته درمان اولیه ادامه دارد.

 وی تأکید کرد: این مانور در قالب کاروان سلامت مراقبت‌های بهداشتی اولیه با حضور ۶۵ نفر از داوطلبان پزشک، پیراپزشک و کادر بهداشت و درمان برگزار می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر خوانسار افزود: متخصص ارتوپد، پوست، زنان و زایمان و دندان پزشک از شهرستان در این مانور شرکت می‌کنند تا خدمات وسیع تری به مردم روستای رحمت آباد و هشت روستای اطراف انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای این مانور، خانه "داوطلب" روستای رحمت آباد افتتاح می‌شود، این خانه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی را در طول هفته با حضور یک پزشک داوطلب به صورت رایگان به مردم روستای رحمت آباد و هشت روستای اطراف ارایه می‌کند که این اقدام در راستای طرح تحول نظام سلامت است.

فروغی یادآور شد: هدف از برگزاری این مانور ساماندهی و مشخص شدن تیم‌های پزشک و پیراپزشک برای حضور در مواقع حادثه در کمک به جمعیت هلال احمر خوانسار است، با این فراخوان سامانه‌های اولیه بهداشتی درهنگام حادثه در منطقه به ارایه خدمات می‌پردازند.

کد خبر 364020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر US ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    4 0
    سلام این طرح ابتدا توسط مهندس آریانا پیگیری شد و پزشکی که قرار شد هفته ای یک روز بیاد پولش را از این مهندس و همچنین دارو ها را ایشان تهیه کرده و همچنین ساختمانی هم که در اختیار هلال احمر گزاشته متعلق به مهندس اریانا می باشد .خواهشا اخبار را به صورت کامل اعلام کنید.