رییس جمهور مانع فیلتر اینستاگرام شد

عضو کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ کشوری مردم به صورت آزادانه پیام رسان خود را انتخاب نمی‌کنند، بلکه سایر کشورها نیز مردم را در چهارچوب مدیریت خود قرار می دهند.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص بحث های اخیر پیرامون فیلتر اینستاگرام و مدیریت فضایی مجازی داخلی اظهار کرد: در رابطه با این موضوع باید به سه نکته مهم توجه شود؛ نکته نخست اینکه در جمهوری اسلامی ایران برای مدیریت فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی شکل گرفته و تأکید مصوبات این شورا و نیز کمیسیون امنیت فضای مجازی بر این است که انتقال کاربران به پیام رسان‌های داخلی طی یک پروسه زمانی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که ما باید از مدیریت پیام رسان‌های بیگانه خارج شویم و فضای مجازی بومی خود را بر مبنای ارزش‌های انقلاب اسلامی پایه گذاری کنیم؛ مثل چین، هند، روسیه و بسیاری دیگر از کشورها که فضای مجازی خود را مدیریت کرده اند.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته سوم این است که افراد هنجار شکن با هدف فروپاشی خانواده‌ها و ترویج بی بند باری باعث ایجاد فساد اخلاقی در این فضاهای نا امن می‌شوند؛ از این رو لازم است طبق مقررات و ضوابط قوه قضاییه با این افراد برخورد جدی شود.

در هیچ کشوری مردم به صورت آزادانه پیام رسان  خود را انتخاب نمی‌کنند

سالک در خصوص اجبار کاربران به مهاجرت از پیام رسان‌های خارجی به داخلی از طریق روش‌هایی همچون فیلتر تلگرام و اینستاگرام، اظهار کرد: در هیچ کشوری مردم به صورت آزادانه پیام رسان  خود را انتخاب نمی‌کنند، بلکه آن کشورها نیز مردم را در چهارچوب مدیریت خود قرار می دهند.

عضو کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هم برای مدیریت و کنترل این فضا نیازمند ضوابط قانونی است؛ بنابراین در مجلس یک طرح دوفوریتی با مضمون حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و عدم ورود به حریم شخصی مطرح ‌شده و نمایندگان ملت به دنبال ساماندهی فضای مجازی هم از نظر  قانونی و هم از حیث رشد مردم هستند.

سالک با اشاره به نارضایتی مردم از وضعیت کنونی فضای مجازی افزود: مردم ما با بصیرت هستند و همه از این بی بندباری‌های ایجاد شده در فضای تلگرام، اینستاگرام و غیره ناراضی هستند.

نایب رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درخصوص فیلترینگ اینستاگرام، گفت: قراربودتا پایان آذرماه ۹۷ فیلترینگ انجام شود، اما آقای رییس جمهور گفتند این موضوع را به تعویق اندازید، البته من اطلاعات کاملی در این زمینه ندارم و شورای عالی فضای مجازی جزئیات دقیق این مسئله را اعلام می‌کند.

کد خبر 364008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا کیانفر US ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    1 0
    حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس گفت: باید با فیلترینگ فضای مجازی‌مان را کنترل کنیم. آقای سالک، فضای مجازی مانند آیینه است که واقعیات را منعکس می‌کند و فقط به درد اطلاع رسانی و خودسازی می‌خورد، فیلترینگ به شکستن آیینه می‌ماند که واقعیات را از کنترل خارج می‌کند. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،