جنگ اقتصادی فشار شدیدی بر طبقه متوسط وارد کرده است

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس گفت: پیشنهاد می شود در بودجه سال آینده حقوق نمایندگان و مقامات مسئول افزایش نیابد یا برای همراهی با مردم افرادی که داوطلب باشند بخشی از حقوق ماهیانه خود را به نفع محرومان جامعه دریافت نکنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، جمشید جعفرپور امروز سه شنبه-۱۸ دی‌ماه- در نطق میان دستور خود، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروزه در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است؛ دسیسه‌های دشمنان خارجی در حوزه اقتصادی و فشار روانی شدید برای ایجاد یاس و سرخوردگی و نهایتا به عصیان کشاندن مردم موجبات این شرایط ویژه را فراهم کرده است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توافق برجام هر چند در عمر کوتاه خود برخی گشایش ها را همراهداشته است، اما دستاورد بزرگ برجام درسی بود که از این توافق گرفته شد؛ تجربه برجام درس عمیق دشمن شناسی و پشیمانی از اعتماد و خوشبینیبه دشمنان هویت ملی و دینی کشورمان بود.

وی ادامه داد: دیگر هیچ سیاستمدار و جریان سیاسی نمی تواند مدعی شود، چنانچه با آمریکا مذاکره و توافق می‌شد می توانستیم تحریم را برطرف کنیم؛ مذاکرات امروز با اروپا و امید به آنکه اتحادیه اروپایی در برابر آمریکا مسیری برای تجارت با ایران باز می کند ادامه همان خوش بینی و ساده انگاری است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: حضرت علی (ع) فرمودند : "زنهار! زنهار! از دشمن خود پس از آشتی کردن، زیرا دشمن چه بسا به نزدیکی می‌گراید و نمایش صلح می‌دهد تا طرف را غافلگیر کند، پس جانب احتیاط را بگیر (دور اندیش باش) و خوش گمانی خود را درباره حیله گری های دشمن متهم بساز".

جعفرپور افزود: اکنون انقلاب اسلامی ایران در آستانه چهل سالگی است. دشمنان از ابتدای شکل گیری نظام وعده سقوط شش ماهه و یکساله نظام را داده اند و اینک چهار دهه از آن وعده ها گذشته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی امروز و فشارهای دشمن نباید سبب شود که دستاوردهای بزرگ انقلاب به فراموشی سپرده شود؛ چراکه راهبرد نهایی دشمن ناامید کردن مردم از توانمندی نظام در مدیریت موفق جامعه است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: می دانیم امنیت، استقلال، توسعه اقتصادی و تولید درون زا از ارکان توسعه پایدار است. در چهلمین سال استقرار نظام به برکت فداکاری ملت و از خودگذشتگی شهیدان و رهبری حکیمانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ایران امن ترین کشور  منظقه پرآشوب خاورمیانه است.

وی ادامه داد: ایران عزتمند کشوری مستقل است که بدون تبعیت از قدرت های غربی یا شرقی بر اساس منافع ملی از درون برای خود تصمیم می گیرد و در زمینه رکن سوم توسعه یعنی پیشرفت های علمی گام های بلندی برداشته شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: رشد چشمگیر تولید علم در کشور، پیشرفت‌های غرور آفرین در صنایع دفاعی و موشکی، افتخارات حوزه نانو فناوری، سلول های بنیادی، فناوری بومی شده هسته‌ای، قرار دادن ماهواره در مدار و غیره از جمله پیشرفت های جمهوری اسلامی است که دشمن ناچار به اعتراف به آنها شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار توفیقات چشمگیر حوزه امنیت، استقلال سیاسی و علم  و فناروی باید اعتراف کنیم در زمینه اقتصادی و رفاه عمومی دچار کاستی فراوان هستیم؛ دشمن با شناسایی این پاشنه آشیل فشار خود را بر این نقطه متمرکز کرده است و جنگی اقتصادی را به اجرا گذاشته است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: بر خلاف جنگ تحمیلی هشت ساله که میدان جنگ خاکریز های جنوب و غرب کشور بود، امروز جنگ اقتصادی در شهرها، خیابان‌ها، کوچه‌ها و مغازه‌ها جریان دارد و فشار شدیدی به ویژه بر اقشار متوسط و ضعیف جامعه وارد کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل سیستم تمرکزگرای کشور مدیران میانی حضور موثری در این میدان ندارند؛ دولت بجای تلاش برای مدیریت اوضاع از مرکز، به استانداران و فرمانداران برای ورود به این عرصه تفویض اختیار نماید و آنان با احساس وظیفه ابتکارات خود را عملی سازند و نظارت خود را بر حوزه های اقتصادی اعمال کنند و اجازه ندهند این تصور در مردم شکل بگیرد که کنترل اوضاع از دست خارج شده است و مردم را در برابر گرانی ها و مشکلات رها کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در چنین فضای روانی ارائه نمونه‌هایی از همراهی مسئولان با مردم به ویژه اقشار محروم و نیازمند، کاری پسندیده است؛ از این رو پیشنهاد می شود در بودجه سال آینده حقوق نمایندگان و مقامات مسئول افزایش نیابد یا با توجه به شرایط دشوار اقتصادی جامعه نمایندگانی که خود داوطلب باشند بخشی از حقوق ماهیانه خود را به نفع محرومان جامعه دریافت نکنند.

کد خبر 363980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.