بررسی آلایندگی ۵۴۰ خودرو دودزا در طرح دیده‌بان آلودگی هوا

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: طی دو هفته از اجرای طرح دیده‌بان آلودگی هوا در شهر اصفهان ۵۴۰ خودرو آلاینده بازرسی شد و میزان آلایندگی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

مجید طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در طرح دیده بان آلودگی هوا، گشت‌های نظارتی به سیستم‌های سیار کنترل آلاینده هوا مجهز و با کمک پلیس راهور، خودروهای مشکوک به آلایندگی و دودزا را کنترل می‌کنند.

وی افزود: بر این اساس شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان و اپلیکیشن «ترافیک یار» که از بانک‌های نرم افزاری قابل دانلود است، وضعیت خودروهای خدماتی و عمومی آلاینده را گزارش دهند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح دیده بان آلودگی هوا با جدیت اجرا شده و به طور مستمر از سوی تیم‌های نظارتی حمل بار و همچنین از طریق نیروهای پلیس راهور پیگیری و نظارت می‌شود، گفت: طی دو هفته از اجرای طرح دیده بان آلودگی هوا در شهر اصفهان ۵۴۰ خودرو آلاینده بازرسی شد و میزان آلایندگی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دو هفته شهروندان نیز از طریق اپلیکیشن ترافیک‌یار و سامانه ۱۳۷ آلایندگی ۱۵ اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی را گزارش دادند که مکاتبات برای الزام به انجام معاینه فنی با سازمان اتوبوسرانی انجام شده است.

طهماسبی با بیان اینکه سال آینده موضوع مکانیزه کردن نوبتی مراکز فنی در دستور کار است، گفت: از سال آینده با تجمع خودروها و اتلاف وقت شهروندان برای گرفتن معاینه فنی، مواجه نخواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با اطلاع رسانی مستمر شهروندان اصفهانی و حضور جدی‌تر گشت‌ها در سطح شهر بتوانیم شاهد کاهش دودزایی خودروهای عمومی و خدماتی باشیم.

کد خبر 363964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.