ایمنی شهری شهرضا، زیر ذره‌بین کارشناسان آتش‌نشانی

شهرضا - سرپرست شهرداری شهرضا گفت: یکی از مهمترین اصول حوزه مدیریت شهری، ایمنی شهروندان است که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به عنوان یکی از متولیان آن محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سیدمجتبی فخاری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش شهروندان سهم مؤثری در کاهش حوادث و سوانح و افزایش ایمنی مراکز مختلف دارد، اظهار کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در مباحث ایمنی صنوف، ادارات و ساختمان‌های مسکونی بخشی از نارسایی‌های تجهیزات و امکانات سازمان‌های امدادرسان را جبران می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ایمنی نظارت بر ساختمان‌ها و مؤسسات شهرضا یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری، مسئولیت نظارت مستمر بر ساخت و سازها در واحدهای صنفی، صنعتی و مسکونی و آموزش شهروندان در این زمینه را دارد.

سرپرست شهرداری شهرضا با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ ایمنی، نیازمند مشارکت شهروندان و تلاش مسئولان است، خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی با هدف فرهنگ سازی ایمنی به ویژه در مراکز صنعتی باجدیت از سوی کارشناسان آتش‌نشانی دنبال می‌شود تا اگر شرایط اقتصادی اجازه تامین تجهیزات کامل را به این سازمان نداد، حداقل فرایندی پیش بینی شده باشد تا ایمنی شهروندان بهتر از گذشته باشد.

فخاری با بیان اینکه یکی از مهمترین اصول حوزه مدیریت شهری، ایمنی شهروندان است که سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری به عنوان یکی از متولیان آن محسوب می‌شود، تصریح کرد: تهیه تجهیزات و امکانات ایمنی و اطفای حریق، هر سال از مهمترین ردیف‌های بودجه شهرداری محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل اتاق فکر شهرداری شهرضا، خاطرنشان کرد: نباید تصمیمات در شهرداری تنها از سوی یک نفر گرفته شود، بلکه ضرورت دارد تا مجموعه‌ای از کارشناسان درباره مسائل مختلف اظهارنظر کنند.

سرپرست شهرداری شهرضا شایسته‌سالاری را شاه‌کلید موفقیت شهرداری‌ها در ارائه خدمات مناسب به شهروندان دانست و افزود: در حال حاضر همفکری کارشناسان خبره و بهره‌گیری از افراد توانمند می‌تواند شهرداری‌ها را در گذر از مشکلات مالی یاری کند.

کد خبر 363957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.