یمن حرفی برای گفتن ندارد

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: بعید می‌دانم یمن مقابل ایران حرفی برای گفتن داشته باشد و حریف امشب ایران هیچ موقع تیم قدرتمندی در جام ملت‌ها نبوده است.

حمید معماریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، اظهار کرد: وضعیت تیم ملی ایران را نسبت سایر تیم‌های حاضر در این جام خوب می‌بینم؛ بسیاری از تیم‌ها ناشناخته هستند و هنوز مثل تیم‌های هند، بحرین و اردن نام و نشانی برای خود پیدا نکرده‌اند ولی در همین دو روزی که از بازی‌ها گذشته بازی‌های خوبی ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: تیم ملی ایران در همه پُست‌ها بازیکنان خوبی دارد و در هیچ‌یک از خطوط ضعفی وجود ندارد و مطمئناً بازیکنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

معماریان در مورد پیش‌بینی خود برای صعود ایران به مرحله فینال، گفت: ایران از مرحله گروهی به راحتی عبور می‌کند و به‌ نظر من تنها مرحله‌ای که در اکثر مواقع هم عملکرد خوبی در آن نداشته، مرحله حذفی است. مرحله حذفی همیشه برای ایران به‌عنوان گربه سیاه شناخته شده ولی امیدوارم بازیکنان تیم ملی با پشتیبانی ایرانیان مقیم امارت بتوانند از اسم ایران آن‌گونه که شایسته است، حفاظت کنند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان از چاشنی شانس غافل شد؛ ضمن اینکه تیم ملی در جام جهانی بازی‌های خوبی داشت و اگر برخی اتفاقات صورت نمی‌گرفت ایران از گروه خودش صعود کرده بود.

وی در رابطه با شرایط تیم یمن در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: بعید میدانم تیم یمن با وضعیتی که در کشورشان به‌خاطر مسائل سیاسی وجود دارد، توانسته باشند تیم خوبی برای حضور قوی در جام ملت‌های آسیا فراهم کند. مثل فلسطین که چندین سال نتوانست تیم ملی خوبی راهی مسابقات کند یا عراق از زمانی که مورد حمله آمریکا قرار گرفت وضعیت نابسامانی داشت و فقط یک سال بود که با تیم خوبی وارد مسابقات شد.

کاپیتان دهه ۷۰ سپاهان خاطرنشان کرد: به‌نظر من شعار " هرگز تسلیم نمی‌شویم " که تیم فوتبال یمن انتخاب کرده صرفاً برای روحیه دادن و بر مبنای همان جنگی که درگیر آن هستند، بیان شده است؛ یمن هیچ موقع تیم قدرتمندی در جام ملت‌ها نبوده و بعید می‌دانم مقابل ایران حرفی برای گفتن داشته باشد؛ با توجه به اینکه تیم ها ناشناخته هستند و شاید بتوانند شگفتی ساز باشند مثل هند و بازی دیشبش مقابل تایلند که توانستند چهار گل به تایلند بزنند.

معماریان با تأکید بر صحبت‌های کی‌روش در رابطه با اینکه "بازی با یمن حکم فینال را دارد"، اظهار کرد: همیشه مربی با رعایت جوانب احتیاط صحبت می‌کند و هیچ موقع مربی قبل از بازی در صحبت‌هایش به ضعیف بودن تیم حریف اشاره نمی‌کند چراکه با این کار سطح انگیزه بازیکنانش پایین می‌آید و شاید اعتماد کاذبی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: مربی با تدبیر هیچ موقع تیم مقابل را تضعیف نمی‌کند و همیشه به قدرت تیم مقابل اذعان دارد. صحبت‌های کی‌روش برای افزایش روحیه و انگیزه بازیکنانش است.

کد خبر 363912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.