بدون حقابه‌داران نمی‌توان به ستاد احیای زاینده‌رود خوش‌بین بود

استاد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اگر حقابه‌داران در تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود دخیل نباشند، نمی توان به نتیجه مصوبه ستاد احیای زاینده‌رود خوش‌بین بود.

مهدی بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تصویب تشکیل ستاد احیای زاینده رود اظهار کرد: تشکیل این ستاد بستگی به اعضای آن دارد اگر متشکل از دولتی ها و شورای عالی آب باشد قاعدتا تاثیری ندارد.  

وی ادامه داد: همان کسانی که شرایط را به اینجا رساندند، حالا می خواهند رودخانه را احیا کنند؛ اگر اعضا فقط دولتی باشند، تاثیر ندارد؛ بودجه ای تصویب می کنند و بعد هم اگر بخواهند کاری کنند یا نمی شود یا نمی توانند، باید ذی‌نفعان در این ستاد حضور داشته باشند.

بصیری گفت: اگر ذی‌نفعان و "حقابه‌داران" در ستاد احیای زاینده رود دخیل نباشند، تشکیل این ستاد موثر نخواهد بود، حضور نداشتن ذی‌نفعان در این ستاد مانند این است که بخواهند برای کسی خانه ای بسازند اما با صاحب خانه مشورت نکنند.

به گزارش ایمنا، روز گذشته رییس جمهور در جلسه هیئت دولت ، شورای عالی آب را مأمور رسیدگی به موضوع احیاء رودخانه‌های زاینده رود و کارون کرد. هیئت وزیران ، شورای عالی آب را به عنوان مرجع هماهنگی سیاست گذاری در زمینه تأمین، توزیع و مصرف آب کشور تعیین کرد تا با تشکیل کارگروه‌هایی موضوع احیای رودخانه زاینده‌رود و ساماندهی کمی و کیفی رودخانه کارون بزرگ و در صورت لزوم سایر رودخانه‌های مهم کشور را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 363868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.