"مشارکت مردمی" حکمرانی شهری را تحقق می‌بخشد

یک کارشناس شهرسازی به مشارکت مردم در زیباسازی شهر اصفهان برای عید نوروز امسال اشاره کرد و گفت: بدون شک هر چه بتوان از مشارکت مردمی در امور شهری استفاده کرد، می‌توانیم شهر را به سمت توسعه یافتگی پیش ببریم.

مهرداد کیهان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: وقتی شهروندان در سرنوشت خود و شهرشان دخیل باشند شور و نشاط شهر را فرا می‌گیرد، بدون شک به کارگیری این رویکرد در نوع خود برای یک شهر امتیازی ویژه محسوب می شود.

وی افزود: با افزایش مشارکت‌های مردمی نه تنها از سرمایه‌های اجتماعی استفاده بلکه شهروندان در استفاده بهینه از منابع و اموال شهری دخیل می‌شوند.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: مشارکت مردمی حکمرانی شهری را تحقق می‌بخشد، زیرا مشارکت از آرمان‌هایی است که شهر را به سمت توسعه یافتگی پیش می‌برد؛ با مشارکت هرچه بیشتر شهروندان مانع خروج سرمایه‌های اجتماعی که بخش عمده آن نخبگان هستند، می‌شویم و در عوض سرمایه‌های علمی، تخصصی فنی و فرهنگی را به سمت شهر سوق می‌دهیم.

کیهان‌فر مشارکت مردمی در امور شهری را تحرکی برای سرمایه‌گذاری در همه بخش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: منظور از سرمایه‌گذاری صرفا مباحث اقتصادی نیست، بلکه مشارکت سبب سرمایه‌گذاری شهروند در همه جوانب شهر می‌شود که این موضوع نیز راه را برای توسعه پایدار شهر هموار می‌سازد.

وی با بیان اینکه شهر خلاق، دانایی محور است، تصریح کرد: در شهر خلاق از همه ظرفیت‌های فکری استفاده شده و زمینه‌ساز این مسئله هیچ چیزی غیر از مشارکت مردمی نیست، زیرا با مشارکت مردم دانایی محوری شکل می‌گیرد و امتیازات ویژه‌ای برای شهر به دست می‌آید.

کد خبر 363865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.