مصوبه دولت آنچه نمایندگان اصفهان می خواستند نیست

نماینده مردم اصفهان گفت: درخواست نمایندگان استان اصفهان به طور مشخص این بود که همانند دریاچه ارومیه برای زاینده رود هم یک ستاد ویژه تشکیل شود و اختیارات ویژه داشته باشد. من در این خبر چنین چیزی ندیدم و صحبت از تشکیل کمیته‌هایی برای دو رودخانه زاینده رود و کارون است.

حیدرعلی عابدی در رابطه با انتشار خبری مبنی بر تشکیل «ستاد احیای زاینده رود» به خبرنگار ایمنا گفت: آنچه که در اخبار دولت وجود دارد در جلسه هیئت دولت شورای عالی آب موظف به تشکیل کارگروهی جهت بررسی احیای زاینده رود و کارون شده است.

وی افزود: این اقدامی مثبت است، اما به نظر من آن چیزی که نمایندگان اصفهان می‌خواستند، نیست. درخواست نمایندگان استان اصفهان به طور مشخص این بود که همانند دریاچه ارومیه برای زاینده رود هم یک ستاد ویژه تشکیل شود و اختیارات ویژه داشته باشد. من در این خبر چنین چیزی ندیدم و صحبت از تشکیل کمیته‌هایی برای دو رودخانه زاینده رود و کارون است. البته همین که شورای عالی آب وارد عمل شود و استان اصفهان را از بی تصمیمی و بی‌تفاوتی وزارت نیرو نجات دهد، خود یک قدم مثبت است.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: البته هنوز جزئیات این مصوبه مشخص نیست و با خواسته های نمایندگان فاصله دارد، بنابراین تا تصویب شدن جزئیات باید منتظر بود.

عابدی تأکید کرد: در گام بعدی شورای عالی آب باید پیشنهاداتی را در هیئت دولت مطرح کند تا مورد تصویب قرار بگیرد، اما به هر حال، تشکیل ستاد احیای زاینده رود را می توان به عنوان گامی مثبت در جهت رفع مشکلات حوضه زاینده رود تلقی کرد.

به گزارش ایمنا، پایگاه اطلاع رسانی دولت شامگاه یکشنبه-۱۶ دیماه- اعلام کرد: هیئت وزیران به شورای عالی آب به عنوان مرجع هماهنگی سیاست گذاری در زمینه تأمین، توزیع و مصرف آب کشور مأموریت داد تا با تشکیل کارگروه هایی موضوع احیاء رودخانه زاینده رود و ساماندهی کمی و کیفی رودخانه کارون بزرگ و در صورت لزوم سایر رودخانه های مهم کشور را در دستور کار قرار دهد. برخی از نمایندگان استان اصفهان این دستور را به معنای تشکیل «ستاد احیای زاینده رود» تعبیر و تفسیر کردند.

کد خبر 363860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.