بیش از ۴۰ درصد از فضای آموزشی نجف آباد فرسوده است

نجف‌آباد- رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد گفت: در یک سال اخیر با همت خیران مدرسه‌ساز، کار احداث هفت مجموعه آموزشی با ظرفیت ۴۸ کلاس درس به همراه یک کتابخانه و چهار باب نمازخانه در نقاط مختلف شهرستان آغاز شده است.

مهدی ابراهیم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: بیش از ۴۰ درصد فضاهای آموزشی شهرستان طبق نظر کارشناسان اداره نوسازی مدارس استان، فرسوده محسوب می‌شود و حداقل ۶۰ مدرسه دو نوبته نیز وجود دارد که مجموع این شرایط، مشارکت هر چه بیشتر خیران در رفع این معضل را در شرایط سخت بودجه‌ای کشور می‌طلبد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۵۰ مجموعه آموزشی در بخش مرکزی شهرستان اضافه کرد: یکصد پیش‌دبستانی، ۱۳۵ ابتدایی و بیش از ۱۲۰ مدرسه در مقاطع متوسطه اول و دوم وجود دارد که از این تعداد حداقل ۷۰ مدرسه در اولویت نوسازی و بازسازی قرار دارد.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد گفت: با تمام مشکلات موجود و محدودیت شدید منابع اعتباری دولت، خیران مدرسه‌ساز شهرستان ساخت مجموعه‌هایی مانند کتابخانه زنده‌یاد فردوی، آموزشگاه ۹ کلاسه حمیدی، مجموعه ۱۲ کلاسه شهیدان کمالی، هنرستان شش کلاسه ملک شماره چهار، آموزشگاه شش کلاسه سلیمانی و آموزشگاه شش کلاسه جلال‌آباد، تکمیل آموزشگاه شهید حقیقی، اضافه کردن سه کلاس درسی به آموزشگاه شهید صالحی صالح‌آباد به همراه چهار نمازخانه مجهز و مستقل از ساختمان اصلی مدرسه در مجموعه‌های موسوی‌پور، هنرستان آیت‌الله خامنه‌ای و آموزشگاه‌های رقیه و یوسف کهریزسنگ را در کمتر از یک‌سال گذشته آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به ورود خیران در ساخت کتابخانه و نمازخانه خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه مجموعه فرهنگی آموزشی ۳۰ کلاسه شهید حججی که در زمینی به مساحت تقریبی ۲۰ هزار متر مربع و هزینه ۱۲ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت انجام شد، مدیر عامل بنیاد برکت قول داد که شش آموزشگاه جدید در سطح شهرستان به یاد شهدای مدافع حرم نجف‌آباد احداث کنند.

ابراهیم تصریح کرد: برای ساخت این آموزشگاه‌های جدید که مرحله جانمایی این‌ها نیز با توجه به نیازهای شهرستان و محل سکونت شهدای مدافع حرم شهرستان انجام شده، پیشنهاد ساخت ۱۲ کلاس در هر مجموعه را مطرح کرده‌ایم که امیدواریم این موضوع مورد موافقت بنیاد برکت قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، لشکر زرهی ۸ نجف اشرف تاکنون ۱۱ شهید مدافع حرم داشته که از این تعداد شش نفر ساکن نجف‌آباد بوده‌اند و تاکنون نیز هشت نفر از اعزامی‌های تیپ فاطمیون از این شهرستان نیز به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 363834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.