سرانجام تصویر طرح نهایی "استارشیپ" منتشر شد+عکس

مدیرعامل شرکت فضایی "اسپیس‌ایکس" بالاخره تصویری از طرح نهایی فضاپیمای "استارشیپ"(Starship) که قبلا "BFR" نامگذاری شده بود را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از انگجت، بر کسی پوشیده نیست که شرکت فضایی اسپیس‌ایکس(SpaceX) در حال ساخت و سرهم‌بندی فضاپیمای آزمایشی خود موسوم به "استارشیپ" است. اما برای همگان سوال بود که این فضاپیما در نهایت چه شکلی خواهد بود؟

سرانجام امروز "ایلان ماسک" طرح مفهومی نهایی این فضاپیما را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد و با این تصویر نشان داده است که فضاپیمای تکمیل شده چگونه خواهد بود.

این تصویر به عنوان یک نمونه اولیه به طرز شگفت آوری زیبا است که با این بدنه پر زرق و برق به نظر می‌رسد با الهام از فیلم‌های علمی-تخیلی طراحی شده است.

این موشک آزمایشی قامت کوتاه‌تری نسبت به طرح ابتدایی یعنی "BFR" دارد و بدون پنجره است و برای پرواز زیرمداری در نظر گرفته شده است تا مقدمات ماموریت‌های سال ۲۰۲۰ را فراهم کند.

احتمالا برای دیدن پرواز این فضاپیما لازم نیست زیاد منتظر بمانیم، زیرا اسپیس‌ایکس در حال حاضر انتظار دارد که آن را در ماه مارس یا آوریل یعنی حدود ۶ ماه قبل از تصمیم اولیه خود به پرواز درآورد.

این موشک در حال حاضر در منطقه‌ای به نام بوکا چیکا واقع در ایالت تگزاس آمریکا در حال مونتاژ است.

اسپیس‌ایکس می‌خواهد در ماه مارس یا آوریل این موشک را به ارتفاعات مدار زیرین زمین بفرستد تا پایداری سیستم‌های آن را در فضا آزمایش کند.

گفته می‌شود که پروازهای مداری برای این فضاپیما برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده‌اند.

استارشیپ کلید راهیابی به مرحله بعدی برنامه‌های اسپیس‌ایکس است. این شرکت قصد دارد از این مدل به عنوان فضاپیمای اصلی خود استفاده کند و در نهایت جایگزین موشک‌های "فالکون۹" و "فالکون هوی" خواهد شد.

کد خبر 363824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.