قربانیان زورگویی در خطر بیماری‌های روانی قرار دارند

بررسی‌های جدید محققان انگلیسی نشان می‌دهد مغز افرادی که تحت زورگویی قرار می‌گیرند، در مقایسه با مغز دیگران دارای تفاوت‌های ساختاری فیزیکی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال‌های اخیر زورگویی‌های سایبری که از طریق تلفن‌های همراه، شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی اینترنت صورت می‌گیرد، به یک مشکل رایج تبدیل شده است. این ابزارها به افراد زورگو امکان می‌دهد تا به صورت گمنام یا با نام مستعار و در هر ساعت از روز، افراد را مورد آزار و اذیت قرار دهند. اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که این‌گونه زورگویی‌ها تاثیرات جدی بر سلامت افراد دارد.

مطالعات محققان انگلیسی حاکی از آن است که زورگویی باعث ایجاد تغییرات فیزیکی در مغز افراد قربانی شده و شانس ابتلا به بیماری‌های روانی را افزایش می‌دهد. در این بررسی، بیش از ۶۰۰ نفر از کشورهای مختلف اروپایی تحت اسکن مغزی قرار گرفتند و جواب پرسشنامه افراد ارزیابی شد. هدف از این مطالعه ارزیابی رشد و سلامت مغز افراد جوان  ۱۴ تا ۱۹ ساله از طریق پرسشنامه و اسکن‌های مغزی با دقت بسیار بالا بود.

همچنین بیش از ۳۰ نفر از شرکت کنندگان، تحت زورگویی‌های مزمن قرار گرفته بودند و به این ترتیب داده‌های قربانیان زورگویی نیز با افراد دیگر مقایسه شد. نتایج بررسی‌ها نشان داد که قلدری با تغییرات حجم مغز و سطح اضطراب افراد در سن ۱۹ سالگی مرتبط است.

به گفته محققان انگلیسی زورگویی، حجم بخش ‌های "caudate" و "putamen" مغز  قربانی را کاهش می‌دهد. caudate، نقش مهمی در یادگیری و فرآیند پردازش خاطرات بازی می‌کند. این بخش مغز با استفاده از اطلاعاتی از زمان گذشته، بر تصمیمات و اقدامات زمان آینده تاثیر می‌گذارد. بخش putamen نیز نقش تنظیم حرکات را بر عهده داشته و یادگیری افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که "قربانی زورگویی" یک مشکل جهانی است که منجر به تغییرات مغز شده و میزان اضطراب افراد را افزایش می‌دهد.

کد خبر 363800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.