وضعیت اسف بار پیست انقلاب برای دوندگان اصفهانی

دونده ملی‌پوش اصفهانی گفت: پیست دو و میدانی انقلاب اصفهان در آلوده‌ترین نقطه شهر قرار دارد که شرایط مناسبی برای تمرین نداشته و دوندگان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

فرزانه فصیحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شرایط تمرینی ورزشکاران دوومیدانی اصفهان، اظهار کرد: اصفهان با در اختیار داشتن چندین دونده ملی‌پوش، پیست دوومیدانی استاندارد و خوبی ندارد و در صورتی که همین شرایط ادامه داشته باشد دوومیدانی اصفهان چیزی برای ارائه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیست انقلاب اصفهان در  آلوده‌ترین نقطه شهر قرار دارد، ادامه داد: کفپوش تارتان پیست که سال ۹۲ عوض شده جنس نامرغوبی داشته و پوسیده است که اگر پنج سال گذشته کفپوش‌ها را تعویض نمی‌کردند، بهتر بود چراکه تارتان‌ها نیاز به مراقبت مداوم دارد؛ در حال حاضر بخشی از پیست انقلاب از بین رفته و خراب است؛ همچنین پیش از این وسط میدان پیست چمن کاشته بودند که موجب تصفیه هوا می‌شد اما در حال حاضر آن قسمت فقط خاک است و با وزیدن یک نسیم ملایم تمام پیست پر از خاک می‌شود.

فصیحی با اشاره به شهرهایی مانند پیربکران، کاشان و غیره که پیست‌های مناسبی دارند اما شهر اصفهان با این عظمت یک پیست مناسب برای تمرین دوندگان ندارد، تصریح کرد: پیست ورزشگاه نقش‌جهان هم در اختیار ما نیست و اجازه تمرین در این پیست را هم نداریم.

رکورددار دوی ۶۰ متر بانوان ایران اضافه کرد: مدت زمان زیادی است که یزدی‌زاده، رییس هیئت دوومیدانی استان اصفهان قول در اختیار گذاشتن سالن دوومیدانی خوراسگان را برای تمرین به ما می‌دهند اما هیچ‌وقت در این پیست تمرین نکرده‌ایم؛ سالن سرپوشیده دو و میدانی خوراسگان پیست تخصصی دوومیدانی دارد اما مدت زمان زیادی در اختیار هیئت اسکیت بوده است؛ تمرین در هوای آلوده و سرد این فصل برای دوندگان دشوار است و باید در پیست سرپوشیده که دارای تهویه مناسبی است تمرین کنند.

بانوی دونده اصفهانی با درخواست از مسئولان دوومیدانی تا نگاه بهتری به ورزشکاران ملی و قهرمان این رشته داشته باشند، اظهار کرد: ما از افتخارآفرینان ایران بوده‌ایم اما متأسفانه در وضعیت خوبی به‌سر نمی‌بریم.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم به اردوهای ملی دعوت شویم، گفت: اخیراً اسامی دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی منتشر شد که در این لیست نام دوندگانی دیده می‌شد که مربیان آن‌ها عضو کمیته فنی فدراسیون هستند و دوندگانی که مربی آن‌ها عضو این کمیته نبوده‌اند، متأسفانه به اردو دعوت نشدند.

کد خبر 363795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.