گام‌های اصفهان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در اصفهان برای نخستین‌بار مدارس مهارتی با محوریت خانواده و با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی در حدود بیش از ۴۰ نقطه شهر افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش محمدی -صبح امروز یکشنبه- در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخاب معاون فرهنگی شهردار اصفهان به سمت رییس کمیسون فرهنگی مجمع کلانشهرهای کشور اظهار کرد: از زمان تشکیل این مجمع، ظرفیت ارزشمندی برای ارتباط مناسب میان ۱۷ کلانشهر کشور ایجاد شده‌ است.

وی افزود: در اولین جلسه هماهنگی بین کمیسیون فرهنگی کلانشهرها و رییس سازمان بهزیستی تفاهم نامه‌ای در راستای هدفمند کردن پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی انعقاد شده که می‌تواند گامی موثر در سطح کشور باشد که شهر اصفهان سهمی بزرگ در آن داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اقدام اداره شهروندی با حمایت معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان در جهت برگزاری برنامه "کلاس شهر" که مهارت ارتباط موثر و شهروند خوب را به کودکان شهر آموزش می‌دهد قابل تقدیر بوده و برای انجام بهتر آن نیازمند همکاری آموزش و پرورش و ارتباط شایسته آنان با مدیریت شهری هستیم.

وی اضافه کرد: در اصفهان برای نخستین‌بار با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی مدارس مهارتی با محوریت خانواده در بیش از ۴۰ نقطه شهر افتتاح خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی اساتید این مدارس را تامین می‌کند تا کلاس آموزشی در جهت تقویت و توانمند سازی خانواده ها در برابر چالش‌ها و بحران‌ها تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در ۱۱ شهر کشور طرح کاهش عوارض و ساماندهی مناطق حاشیه نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی ترسیم و اجرا شده که با اجرای آن در اصفهان می‌توان نیم میلیون حاشیه نشین شهر را ساماندهی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نتایج این طرح در ۱۰ شهر قابل ملاحظه بوده و در ۹ شهر عوارض ناشی از حاشیه نشبنی کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: در این راستا با وزارت کشور توافق شد که ۱۰ دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی با حضور سازمان‌های مردم نهاد در مناطق حاشیه نشین شهر ایجاد شود.

وی در پایان گفت: دین بزرگی برای احقاق حق مردم شرق اصفهان بر عهده ما است و از مردمی که صبورانه مشکلات پیش‌رو را تحمل می‌کنند به‌خصوص از مردم شرق اصفهان که دچار مشکلات مربوط به آب و معیشت هستند و صبورند قدردانی می‌کنم.

هم‌چنین، مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه حق معلم گاز اشک آور نیست و باید با اعتراض صنفی معلمان به طرز شایسته‌تری مواجه شد، اظهار کرد: امیدوارم انتصاب مدیرعامل جدید سازمان فاوا بر دوران طولانی بلاتکلیفی این سازمان پایان دهد.

وی افزود: درخواستم از رییس شورای شهر و استاندار اصفهان این است که سریعتر شورای حل اختلاف در خصوص سفر لهستان اینجانب تشکیل شود؛ بنده در آن جلسه اسناد و دفاعیات خود و شهادت نمایندگان نهادهای نظارتی و امنیتی که پای صحبت‌های ما نشستند و تایید کردند را بیان خواهم کرد. خواهشمندم پیگیری نمایید این جلسه تشکیل شود تا برخی کانال های زرد بیش از این برای سفر لهستان دست و پا نشکنند.

کد خبر 363729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.