جوانی جوان‌ها معمولاً  هدر می‌رود

مرجع عالیقدر شیعه و رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: یک جوان می‌تواند از نظر معنویّت، جوانی خود را صرف رسیدن به خداوند کند و به جایگاهی دست یابد که به جز خدا نداند، اما معمولاً جوانی جوان‌ها هدر می‌رود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله مظاهری، این مرجع عالیقدر در درس اخلاق خود با عنوان شرح چهل حدیث، در قالب تفسیر حدیث سی‌ و یکم؛ بازپرسی در قیامت، «جلسۀ اوّل» گفت: در قیامت قبل از آن که بنده وارد حساب و کتاب شود، راجع به چهار مسأله از او بازپرسی می‌شود.

وی افزود: اگر بتواند پاسخ قانع کننده ارائه دهد، پیش می‌رود و ان‌شاءالله مورد شفاعت اهل‌بیت(سلام‌الله‌علیهم) واقع می‌شود، اما اگر قادر به پاسخگویی سؤالات این بازپرسی نباشد، قیامت سختی در پی خواهد داشت.

این مرجع عالیقدر شیعه تأکید کرد: مسألۀ اوّل و دوّم در بازپرسی، در خصوص عمر و جوانی است. از بنده می‌پرسند: عمرت در چه مصرف شد؟ در چه از بین رفت؟ در چه کهنه شد؟ جوانی خود را در چه کاری به پیری رساندی؟ عمر و جوانی انسان‌ها معمولاً به هدر می‌رود.

آیت الله مظاهری افزود: یک جوان می‌تواند از نظر معنویّت، جوانی خود را صرف رسیدن به خداوند کند و به جایگاهی دست یابد که به جز خدا نداند، اما معمولاً جوانی جوان‌ها هدر می‌رود. اساساً تشبیه عمر به طلا غلط است؛ چرا  که ارزش عمر، از هر چه فکر کنید، بیشتر است. یک لحظه و یک دقیقه از عمر، وقتی گذشت، دیگر تمام می‌شود و هرگز به دست نمی‌آید.

کد خبر 363710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.