جایگاه ورزش در بین مردم تیران‌و کرون ناشناخته مانده است

تیران-رییس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون گفت: جایگاه ورزش به عنوان یکی از مولفه و شاخص‌های پیشرفت و ارتقاء سلامت اجتماعی در بین مردم این شهرستان ناشناخته مانده است.

مهدی مرادی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های میدانی تنها سه درصد از جمعیت مردم این شهرستان ورزش می‌کنند، اظهار کرد: ۱.۲ درصد خانم‌ها و ۱.۸ درصد آقایان در تیران و کرون ورزش می‌کنند که این تعداد جمعیت بسیار کمی از میان جمعیت بیش از ۷۲ هزار نفره است.

وی افزود: جایگاه ورزش به عنوان یکی از مولفه ها و شاخص‌های پیشرفت و ارتقاء سلامت اجتماعی در بین مردم این شهرستان ناشناخته مانده و باید برای فرهنگ سازی در این عرصه اقدامات موثری را انجام داد تا اینکه با توسعه ورزش و تحرک، سلامت روحی و جسمی حفظ شود.

رییس اداره ورزش‌ و جوانان تیران‌و کرون با بیان اینکه توجه خانواده‌ها به ورزش به ترویج این فرهنگ کمک می‌کند، خاطرنشان‌ کرد: حضور پدر و مادر در عرصه‌های ورزشی منجر به دعوت و مشارکت فرزندان آن‌ها در این عرصه نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: دسترسی نداشتن آسان به امکانات ورزشی نیز در این خصوص موثر بوده و اگر ظرفیت‌های ورزشی به راحتی بین مردم توزیع و دسترسی تسهیل شود، تعداد ورزشکاران این شهرستان نیز افزایش خواهد یافت.

مرادی با بیان اینکه جمعیت زیادی از مردم این شهرستان دچار بی‌تحرکی هستند، گفت: همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های موثر همانند شهرداری و دهیاری‌ها در ترویج فرهنگ ورزش، امکان توسعه ورزش و تحرک را فراهم می‌کند و هزینه‌های ناشی از بی‌تحرکی را کاهش می‌دهد.

وی همکاری برای تحرک و ورزش را مهم عنوان کرد و یادآورشد: برای ورزش و تحرک نیاز به برنامه ریزی و تلاش بیشتری است که خانواده‌ها، افراد صاحب نظر، معلمان و جامعه تحصیل کرده باید در این مسیر به اندازه توان خود فعالیت و تلاش کنند.

مرادی با بیان اینکه تقاضا برای استفاده از سالن‌های ورزشی این شهرستان کاهش یافته، افزود: بخش خصوصی و هیئت‌های ورزشی رغبتی برای اجاره سالن‌ها ندارند و هزینه‌های نگهداری سالن برای متولیان این امر بسیار سنگین است.

کد خبر 363707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.