نمایشگاه CES 2019، حمل و نقل آینده را به تصویر می‌کشد

نمایشگاه تکنولوژی امسال، فرصتی بی‌نظیر است که در آن بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی، تازه‌ترین فناوری‌ها شامل خودروهای مفهومی جدید و قطعات ماهرانه خودرو را به تصویر خواهند کشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، CES یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری در زمینه فناوری است که توسط انجمن تکنولوژی مصرفی (Consumer Technology Association) سازمان‌دهی شده است و پیشینه آن به سال ۱۹۶۷ میلادی باز می‌گردد. در این نمایشگاه هیجان‌انگیز، طیف وسیعی از چراغ‌های هوشمند چشمک زن، نمایشگرهای مایع، هواپیماهای بدون سرنشین، وسایل نقلیه بدون راننده و فناوری‌های ناملموس برای ساخت زندگی بهتر خودنمایی می‌کنند.

تاریخچه نمایشگاه CES

نمایشگاه  CES برای نخستین بار در ماه ژوئن سال ۱۹۶۷ در شهر نیویورک برگزار شد که در آن ۱۴ شرکت فناوری شامل ال‌جی، موتورولا و فیلیپس در مساحتی بیش از ۹ هزار مترمربع به معرفی و نمایش محصولات خود پرداختند. در واقع ابتدا نمایشگاه CES یکی از بخش های فستیوال موسیقی شیکاگو بود که بعدا به یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین نمایشگاه‌های جهان تبدیل شد.

چه محصولاتی در این نمایشگاه معرفی می‌شود؟

 عمده محصولات نمایشگاه CES به حوزه تکنولوژی اختصاص دارد که شامل لوازم خانگی، انواع گجت‌ها، خودرو، تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت، اینترنت اشیا، ربات، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و خانه هوشمند می‌شود. در واقع این نمایشگاه بین المللی فرصتی برای برندهای مختلف مانند هوآوی، سامسونگ، ال جی، هیوندای و بقیه برندهاست تا جدیدترین محصولات خود را پیش روی علاقه‌مندان قرار دهند.

مهم‌ترین اتفاقات نمایشگاه تکنولوژی ۲۰۱۸

این نمایشگاه از تاریخ ۹ الی۱۲ ژانویه سال ۲۰۱۸ برگزار شد که در آن ۳۱ جایزه نوآوری جدید به شرکت‌های برتر دنیای تکنولوژی ارائه شد. نوآوری‌های این نمایشگاه شامل کوچک‌ترین سنسور UV محصولی از شرکت اورآل (به منظور کاهش خطر ابتلا به سرطان)، هدست واقعیت مجازی HTC Vive Pro، تلویزیون ۱۴۶ اینچی MicroLED سامسونگ، Xenoma لباس هوشمند برای بیماران مبتلا به زوال عقل، تلویزیون تاشوی OLED ال‌ جی، اسکنر پوست موسوم به SkinScanner، اولین دوربین ۳۶۰ درجه در قالب گجت پوشیدنی، آنالیزور مو SalonLab و وایت برد دیجیتال Flip است.

نمایشگاه امسال، حمل و نقل آینده را به تصویر می‌کشد

در نمایشگاه CES 2019 یازده شرکت اصلی تولیدکننده خودرو حضور خواهند یافت که از جدیدترین خودروهای مفهومی مانند اتومبیل ساخت شرکت هیوندای که بر روی پاهای خود راه می رود، رونمایی می‌کنند. همچنین تکنولوژی خودروهای بدون راننده که در آن قطعات، سنسورها، نمایشگرها و تکنولوژی صوتی ماهرانه به کار رفته است معرفی می‌شود.

خودنمایی اینترنت نسل پنجم در نمایشگاه CES 2019

یکی دیگر از فناوری‌هایی که در این نمایشگاه معرفی می‌شود، روترها و برخی محصولات سخت افزاری مرتبط با فناوری ارتباطی نسل پنجم است که در حوزه شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا، خودروهای بدون راننده و غیره پیش روی علاقه مندان قرار خواهد گرفت. از دیگر محصولات پرطرفدار نمایشگاه امسال، تلویزیون‌های پیشرفته است، به گونه‌ای که کمپانی‌هایی مانند ال جی، سامسونگ، سونی و های سنس تلویزیون‌هایی بزرگ با دقت بسیار بالا معرفی می‌کنند که گزینه‌ای جالب برای اجرای بازی‌های ویدئویی و مشاهده دقیق صحنه‌های آهسته خواهد بود.

محصولات آرایشی هوشمند

یکی از محصولات پرطرفدار در نمایشگاه سال ۲۰۱۸، دستگاهی بود که با بررسی موی افراد، مواد مختلف را ترکیب و شامپوی مناسب برای آن‌ها تولید می‌کرد.  شرکت دیگر نیز گجتی عرضه کرد که میزان تابش اشعه ماوراء بنفش را به صورت لحظه به لحظه ردگیری و کنترل می‌کرد. پیش بینی می‌شود در نمایشگاه امسال نیز طیف وسیعی از محصولات رفاهی، بهداشتی و آرایشی هوشمند معرفی شوند و محصولاتی برای لطافت پوست در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

لیلا شهبازی

کد خبر 363689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.