استارت اماراتی‌ها برای نگه داشتن جام در خانه

امارتی‌ها در نخستین میزبانی خود در ۱۹۹۶ نائب قهرمان شدند اما امسال در دومین میزبانی به قهرمانی چشم دوخته اند.

به گزارش ایمنا، هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب -شنبه ۱۵ دی ماه- با بازی امارات میزبان مقابل بحرین در ورزشگاه زاید ابوظبی آغاز می‌شود. مطابق عرف و انتظار، اماراتی‌ها از میهمانان ویژه‌ای برای حضور در مراسم افتتاحیه این مسابقات دعوت کرده‌اند تا از ابتدا اعتبار خاصی به این تورنمنت بزرگ آسیایی ببخشند.

در فهرست میهمانان خارجی افتتاحیه نام های مختلفی دیده می شوند. از جمله مهم ترین ان‌ها پیتر سیلورستون، مدیر تجاری باشگاه آرسنال است. کیت هریس، نایب رییس باشگاه اورتون هم دیگر چهره مهم دعوت شده خواهد بود. همچنین سباستین کو (یکی از مدیران برگزار کننده المپیک لندن)، آرتی داباس، کیت پیلی، پترس پترس (رئیس هواپیمایی امارات)، پائولو بیلینو و دیوید تیلور هم از سوی مسئولان امارات برای حضور در افتتاحیه دعوت شده اند.

این دومین میزبانی امارات در جام ملت‌های آسیاست؛ تیمی که هرگز قهرمان قاره نشده و این بار هم برای بالا بردن جام کار خیلی سختی در پیش دارد. امارات در سال ۱۹۹۶ امارات میزبان رقابتها بود و در فینال مسابقات طی ضربات پنالتی مغلوب عربستان شد و به نائب قهرمانی بسنده کرد. در آن سال  بهترین بازیکن خداداد عزیزی، بهترین گلزن با هشت گل زده علی دایی  و  عنوان تیم اخلاق نصیب تیم ملی ایران شد. ایران در نیمه نهایی از عربستان در ضربات پنالتی شکست خورد که البته داور این بازی متهم به حمایت از عربستان شد.  

موفقیت بعدی امارات در جام ملت‌ها چهار سال پیش در استرالیا رخ داد و این تیم با حذف ژاپن مدعی در مرحله یک چهارم پایانی البته به لطف ضربات پنالتی توانست زاپن را حذف کند و در مرحله رده بندی با شکست عراق به رتبه سوم برسد.

مهم‌ترین تغییرات امارات نسبت به چهار سال پیش حضور آلبرتو زاکرونی به جای مهدی علی روی نیمکت و البته غیبت عمر عبدالرحمان در خط میانی است. استخدام مربی ایتالیایی که سابقه قهرمانی آسیا با ژاپن را دارد، نشان می دهد که میزبان مصمم به موفقیت در این تورنمنت است، ولی پارگی رباط و غیبت بهترین بازیکن تیم می‌تواند ضربه بزرگی به این جاه‌طلبی بزند.

کد خبر 363684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.