پرسپولیس صدرنشین/ تیم‌های نفتی قعرنشین

برترین‌های نیم‌فصل لیگ هجدهم در تعداد نبردهای پیروز با توجه به آمار اعلام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از متریکا، یک تیم برای موفقیت در نبردها نیاز به مجموعه‌ای از بازیکنانی دارد که در آیتم‌های مختلفی از جمله: دریبل، گرفتن خطا، نبرد هوایی و دفاعی توانایی بالایی داشته باشند. دوئل‌هایی که بازیکنان پرسپولیس با میانگین (۶۴.۷) در هر بازی بیش از هر تیم دیگری در آن موفق بودند.

پس از آنها فولاد (۵۹.۶) استقلال (۵۹.۴) و سپاهان (۵۹.۴) دیگر تیم‌های برتر لیگ از این حیث محسوب می‌شوند. تیم‌هایی که هر کدام در یکی از بخش‌ها توانایی بالاتری دارند. به طور نمونه بخش مهمی از نبردهای پیروز سپاهان مربوط به آمار فوق‌العاده آن‌ها در نبردهای هوایی است. یا همین طور استقلال که در بخش نبردهای دفاعی با وجود بازیکنانی مانند فرشید باقری و علی کریمی کارنامه موفق‌تری دارند.  

در طرف مقابل نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان دو تیم خوزستانی با میانگین (۴۷.۹) نبرد پیروز در هر بازی بدترین تیم‌های لیگ از این حیث محسوب می‌شوند. دو تیم نفتی لیگ عملاً در دوئل‌های مختلف در موضع ضعف قرار دارند و چه در هوا و چه در زمین نبردهای یک در مقابل یک را بیشتر به عنوان بازنده خارج می‌شوند.

اما نکته جالب حضور تراکتور در بین بدترین‌ها در تعداد نبرد پیروز است. تراکتور در حالی با میانگین (۴۹.۳) نبرد پیروز سومین تیم ضعیف لیگ در دوئل‌ها است که بازیکنان باکیفیتی در ترکیب خود دارد. تراکتور با وجود آمار خوبی که در دریبل و نبرد دفاعی موفق به ثبت رسانده، در نبردهای هوایی کارنامه بسیار ضعیفی دارد. ضعفی که به عامل اصلی پایین بودن میانگین نبردهای پیروز آنها تبدیل شده است.

کد خبر 363683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.