مشکلات احداث مسیرهای دوچرخه در اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در شهر اصفهان ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری وجود دارد، اما در این مسیرها ناهمواری‌هایی به دلیل فعالیت‎‌ شرکت‌های تاسیساتی وجود دارد که باعث شده یکپارچگی بین مسیرها وجود نداشته باشد.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: ۱۰۰ کیلومتر شبکه کامل مسیر دوچرخه‌سواری در شورای ترافیک استان و شورای شهر اصفهان تصویب شده، اما برای اجرای آن با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: مهمترین مشکلی که وجود دارد، این است که از یک سو شبکه معابر شهر و حاشیه آن شکل گرفته و بیشتر خیابان‌ها عرض کمی دارد و از سوی دیگر برای شبکه یکپارچه باید یک لاین از حاشیه خیابان‌ها را حذف کنیم که با انتقادات کسبه و شهروندان رو به رو می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: در همه جای دنیا اولویت با عابران پیاده و دوچرخه‌سواران است و اگر این تغییر نگرش را در بین شهروندان داشته باشیم، می‌توانیم شبکه داخلی دوچرخه را در شهر اصفهان راه‌اندازی کنیم.

صلواتی با بیان اینکه در حال حاضر شهر زیر سلطه خودروهایی قرار دارد که هر روز بر تعداد آنها افزوده شده و آلودگی‌های زیادی به شهر تحمیل می‌کند، اظهار امیدواری کرد: برای شبکه سازی مسیرهای دوچرخه در شهر همکاری مردم و کسبه را داشته باشیم تا زودتر نتایج مطلوب حاصل شود.

وی با تاکید بر اینکه در مجاورت ایستگاه‌های مترو و اتوبوس جانمایی محلی برای پارک دوچرخه‌ها در حال انجام است، اظهارکرد: مدیریت شهری تلاش می‌کند زیرساخت‌های لازم برای گسترش مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری را افزایش دهد تا اصفهان به هویت شهر دوچرخه‌ها باز گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک  شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که برای اصفهان تدوین شده، این است که تا سال ۱۴۰۰ اصفهان به شهر دوچرخه‌ها تبدیل و ۱۰ درصد حمل و نقل شهری با استفاده از دوچرخه انجام شود.

کد خبر 363610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.