ترامپ با فلسطین بدعهدی کرد

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین رییس جمهوری آمریکا را به بد قولی درباره فلسطین متهم و یادآورشد که تشکیلات خودگردان حتی اگر شرایط به لغو موافقت نامه اسلو هم بیانجامد، هرگز تسلیم نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمود عباس در گفت‌و گو با شماری از نویسندگان و اندیشمندان در قاهره پایتخت مصر گفت که موضوع فلسطین با دشواری های فراوان و مشکلات پیچیده ای از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و حماس روبه رو است.

وی به طرح آمریکایی-صهیونیستی علیه فلسطین و پایان طرح معامله قرن اشاره کرد و گفت که ارتباط خود را با تمامی مسئولان آمریکایی در پی اصرارشان بر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل قطع کرده است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که معامله قرن تمام شد و در پی اعلام قدس از سوی آمریکا به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دیگر چیزی وجود ندارد که در باره آن بتوان گفت و گو کرد. وی گفت که حل و فصل مساله فلسطین جز بر سه محور سیاسی، اقتصادی و امنیتی انجام نخواهد شد.

عباس یادآورشد که چهار مرتبه با ترامپ، رییس جمهوری آمریکا دیدار کردم که آخرین آن در نیویورک بود. در این دیدار از ترامپ خواستم که راه حل مربوط به تشکیل دو کشور را بپذیرد و او نیز با این درخواست موافقت کرد، اما دو هفته پس از این دیدار رییس جمهوری آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و این موضوعی است که قابل پذیرش نبوده و از آن روز ما تصمیم به تحریم آمریکایی ها گرفتیم.

وی توضیح داد: آمریکایی ها درخواست تشکیلات خودگردان را برای عضویت در یونسکو نیز به بهانه اینکه کنگره، فلسطینی‌ها را از سال ۱۹۸۷تروریست می داند، رد کردند.

وی همچنین گفت که روابط با رژیم صهیونیستی بحرانی است؛ زیرا آنها در احداث شهرک های صهیونیست نشین جری‌تر شده اند. اگر این وضعیت ادامه یابد در روابط مان با آنها تجدید نظر خواهیم کرد و ادامه قانون شکنی ها شاید به قطع هرگونه رابطه با آنها بیانجامد. رییس تشکیلات خودگردان گفت که سازمان ملل ۷۲۰ قطعنامه درباره فلسطین تصویب کرده که هیچ یک از آنها اجرا نشده است.

عباس همچنین مدعی شد که حماس به هیچ توافقی پایبند نیست و آنها به حکم دادگاه قانون اساسی در باره انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین عمل نمی کنند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه از مهلت انتخابات رسمی مجلس قانونگذاری زمان زیادی گذشته این مجلس ماهانه یک میلیون دلار دریافت می کند و حماس نیز با دریافت آب، برق و دارو از تشکیلات خودگردان و دیگر کشورها آنها را به مردم می فروشد. بنابر این در صورت پایبند نبودن آنها به تعهدات خود ما وجوه پرداختی به آنها در نوار غزه را که ماهانه بالغ بر ۹۶ میلیون دلار است، قطع خواهیم کرد.

عباس همچنین گفت که اوضاع جهان عرب خوب نیست و بحران ها و اختلاف های داخلی در اکثر کشورها وجود دارد، اما ما مخالف دخالت در امور داخلی کشورها و دخالت دیگران در امور داخلی خود هستیم.

رییس تشکیلات خودگردان تاکید کرد که بهترین راه برای آشتی و مصالحه فلسطینی-فلسطینی، برگزاری انتخابات در سراسر فلسطین است.
وی با بیان اینکه جلوگیری از برگزاری انتخابات در قدس را نخواهد پذیرفت، گفت: اگر در انتخابات شکست خوردیم تشکیلات خودگردان را به کسی می سپاریم که به فلسطین خدمت کند.

عباس روز گذشته در جریان سفر به مصر با عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

منبع:ایرنا

کد خبر 363601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.