جزییات بسته حمایتی رایگان برای رانندگان تاکسی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: طرح بسته حمایتی از رانندگان تاکسی اصفهان که با ارائه بیش از ۱۴ هزار حلقه لاستیک و فیلتر هوا به صورت رایگان انجام می‌شود، در تاریخ فعالیت سازمان تاکسیرانی کشور بی‌سابقه است.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طرح بسته حمایتی با پیگیری سازمان تاکسیرانی، شهرداری اصفهان و با مصوبه شورای اسلامی شهر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بسته حمایتی از رانندگان تاکسی با این ابعاد و کیفیت در تاریخ سازمان تاکسیرانی سراسر کشور بی‌سابقه است، افزود: هدف از اجرای این طرح کمک به بیش از ۷۵۰۰ راننده تاکسی استفاده کننده از سامانه هوشمند است که در مرحله نخست، این بسته حمایتی ۹۰ درصد از رانندگان پلاک قرمز یا همان تاکسی‌های زرد را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در مرحله نخست بسته حمایتی که از اوایل بهمن‌ماه سال‌جاری آغاز می‌شود، بیش از ۱۴ هزار حلقه لاستیک و فیلتر هوا به صورت رایگان در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش دیگر مرحله نخست، توزیع روغن موتور نیز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بسته حمایتی به سال ۹۸ تسری پیدا خواهد کرد و در فاز بعدی معافیت‌هایی در پرداخت هزینه‌های مرتبط با صدور کارت شهری و پروانه بهره‌برداری به صورت کاملاً رایگان شامل حال رانندگان خواهد شد.

منوچهری تاکید کرد: این بسته حمایتی قطع نخواهد شد و پس از اتمام مرحله نخست، مراحل بعدی در قالب ارائه قطعات و لوازم مرتبط با خودرو و تامین هوای پاک ادامه پیدا می کند و امیدواریم این طرح در فازهای مختلف ادامه داشته باشد تا شاهد بهره‌مندی و استفاده هر چه بیشتر رانندگان باشیم.

وی ادامه داد: هدف از ارائه بسته حمایتی ، کمک به معیشت رانندگان تاکسی و ایجاد شرایط زیست محیطی بهتراست، زیرا برخی از این لوازم به پاکیزگی هوا کمک می‌کند.

رونمایی از سامانه مرخصی آنلاین و کیف الکترونیکی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در پایان دی‌ماه سال‌جاری برای نخستین بار سامانه مرخصی آنلاین را رونمایی خواهیم کرد، گفت: قبلاً رانندگان تاکسی برای گرفتن مرخصی با مشکلات زیادی مواجه بودند، زیرا باید به صورت مراجعه حضوری اقدام می‌کردند و چنانچه گاهی درخواست دریافت مرخصی رانندگان توام با ساعات تعطیلی سازمان تاکسیرانی بود، بدون داشتن مرخصی به سفر می‌رفتند و با جرایم سنگین پلیس راهور مواجه می‌شدند، از این رو برای رفع این مشکل با هماهنگی پلیس راهور سامانه مرخصی آنلاین طراحی شده و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: با بهره‌برداری از سامانه مرخصی آنلاین شاهد ارائه خدمات بهتر به رانندگان، کاهش ترافیک، بهره‌وری بهتر سازمان تاکسیرانی، کاهش هزینه‌ها و سرعت در ارائه خدمات خواهیم بود.

منوچهری از رونمایی پروژه کیف پول الکترونیکی در سازمان تاکسیرانی اصفهان خبر داد و اظهارکرد: با کمک سازمان فاوا مراحل نهایی پروژه بزرگ کیف پول الکترونیکی در حال انجام است؛ این طرح در ابتدای بهمن ماه ۹۷ رونمایی و به صورت رایگان در تاکسی‌ها نصب خواهد شد، همچنین یک بارکد روی صندلی خودروهای تاکسی نصب خواهد شد که نحوه پرداخت از طریق موبایل خواهد بود، البته تاکسی‌ها ملزم به نصب سامانه کیف پول الکترونیکی نیستند، امیدواریم از این طریق مشکل نبود پول خرد رفع شود.

وی ادامه داد: روش کار با نرم‌افزار کیف پول الکترونیکی این‌گونه است که مسافری که قصد سفر دارد، کرایه خود را از طریق این بارکد و نرم‌افزار مرتبط پرداخت می‌کند، کرایه همزمان به حساب راننده واریز خواهد شد و با این اقدام شاهد گردش حساب مالی مناسب و رفع مشکل پول خرد برای رانندگان و مسافران خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان اظهارکرد: یکی از مباحث جدی این سازمان، مسائل آموزشی، فرهنگی و اجتماعی رانندگان است، از این رو مجله‌ای در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت که در آن موضوع مهم نوع رفتار و برخورد آنها، وضعیت ظاهری خودرو و راننده با زبانی ساده آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه اوایل بهمن ماه توزیع این مجله آموزشی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این مجله سعی در ارتقاء مسائل فرهنگی دارد، همچنین مراکزی مثل فروشندگان قطعات خودرو و فروشندگان مواد غذایی که خدمات خود را برای رانندگان تاکسی با کارت شهری همراه با تخفیف‌های ویژه ارائه میکنند، در این مجله معرفی و درباره نحوه بهره‌مندی رانندگان از این خدمات اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 363599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ابوالفضل IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    1 0
    سلام .این کاره بسیار عالی است. ممنون میشم این کارانجام بشود.