ترویج آموزه‌های اخلاقی با اجبار امکانپذیر نیست

تیران-امام جمعه تیران و کرون گفت: ترویج آموزه‌های اخلاقی همانند عفاف و حجاب با اجبار امکانپذیر نیست و باید از ظرفیت‌های فرهنگی بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به سالروز تصمیم رضاخان بر کشف حجاب، اظهار کرد: رضاخان با توسل به اجبار به دنبال ترویج بی حجابی بود که با واکنش مردم به ویژه زنان روبرو شد و در این مسیر شکست خورد و به هدف نهایی خود نرسید.

وی افزود: ترویج آموزه های اخلاقی همانند عفاف و حجاب با اجبار امکانپذیر نیست و باید از ظرفیت های فرهنگی بهره گرفت زیرا اجبار در هیچ مسیری موفقیت ندارد و رضاخان نیز با اجبار موفق به ترویج بی حجابی و کشف حجاب در بین زنان ایرانی نشد.

امام جمعه تیران و کرون با بیان اینکه در مسائل فرهنگی باید از ابزارهای همین عرصه برای ترویج و مقابله با ناهنجاری ها استفاده کرد، تصریح کرد: اجبار و زور برای ترویج اخلاق و آموزه های دینی کارساز نیست و باید خانواده ها با فرهنگ سازی فرزندان خود را با آموزه های دینی آشنا کنند.

وی ادامه داد: برای رفع دغدغه های اجتماعی و آموزه های اخلاقی باید برنامه ریزی و اقدامات اساسی صورت بگیرد زیرا دشمنان حذف اعتقادات از زندگی جوانان جامعه و ایجاد فاصله بین دین و زندگی آن ها را برای رسیدن به اهداف خود پی گرفته اند و نباید نسبت به این موضوع بی توجه بود.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد به دنبال ترویج بی بندباری در جامعه هستند، یادآور شد: برخورد با چنین تفکرات و افرادی برای سلامت جامعه لازم است و نباید برای فعالیت های تبلیغی آن ها فرصت سازی کرد.

وی به خروج آمریکا از سوریه اشاره کرد و گفت: این اتفاق شکست کاملا آشکار آن ها است که با همه هزینه های صورت گرفته اما موفق به تحقق اهداف خود نشدند و مجبور به عقب نشینی و شکست شده اند که در این مسیر کشور ایران و گروه مقاومت پیروز شده است.

حجت الاسلام رشیدیان با اشاره به اینکه ملت ایران و نقش ایران در پیروزی دولت های اسلامی قابل توجه است، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی کشورمان با چالش هایی روبرو شده که باید مسوولان جوابگو باشند اما در گسترش ارزش های اسلامی و انقلاب کارآمدی مطمئن داشته است.

وی به گسترش کشاورزی در کشور و جایگاه این عرصه در رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: چالش هایی همانند کمبود  آب، زیرساخت ها و معضلات در صادرات در این حوزه وجود دارد که باید مسوولین نسبت به آن چاره اندیشی کنند.

وی افزود: منفعت زیادی در حوزه کشاورزی به دلالان می رسد که این ظلم به کشاورز با وجود تحمل همه سختی ها است و در این خصوص نیازمند مشارکت و تلاش جهاد کشاورزی برای افزایش منفعت کشاورزان است تا اقتصاد رشد بیشتری داشته باشد.

امام جمعه تیران به حادثه دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: مسوولان نسبت به این دسته از حوادث کشور رسیدگی کنند و مانع از وقوع حوادث از این قبیل بشوند و افراد خطاکار و مقصر شناسایی و با آنها برخورد شود تا اینکه از تکرار آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه منافقین داخلی و دشمنان خارجی از این حوادث برای تحقق اهداف خود استفاده می کنند، یادآور شد: این حادثه در صورت بی تدبیری در حال تبدیل به یک حادثه سیاسی و آشوب بود که اقدام به موقع در این خصوص صورت گرفت.

کد خبر 363554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.