واگذاری برخی واحدهای پروژه شهید کشوری پس از سال‌ها انتظار

شهر، استان اصفهان و کشور در هفته ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهمی همراه بود اما شاید مهمترین اتفاق شهر اصفهان در هفته‌ای که گذشت، واگذاری دو هزار واحد مسکونی از پروژه شهید کشوری پس از سال‌ها انتظار بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اهمیت این رخداد تا جایی بود که فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین واگذاری این واحدها گفت: "پروژه واحدهای مسکونی مجتمع بزرگ آبشار (پروژه شهید کشوری اصفهان) بعد از ۲۰ سال به این نقطه رسیده و اگر امروز واگذاری انجام نمی‌شد شاهد پیوستن آن در روزهای آتی به بافت فرسوده بودیم."

البته مدیر این پروژه در مراسم واگذاری اعلام کرد که واحدهای واگذار شده تا دو ماه آینده تحویل داده می‌شود که صاحبان در آن ساکن شوند.

** بازار سکه و ارز نه تنها ثبات و آرامشی را در هفته‌ای که گذشت تجربه نکرد بلکه نوسانات این بازار بسیار چشمگیر بود به طوریکه اگر بخواهیم نمودار افزایش و کاهش آن را رسم کنیم بی شک رسم سینوسی به ما می دهد.

در این هفته سکه در مقطعی افزایشی حدود ۲۰۰ هزار تومان و روزی دیگر کاهشی بیش از ۱۰۰ هزار تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد. دلار نیز از غافله بازار سکه و طلا عقب نماند و حتی آنها را همراهی کرد. این در حالیست که طبق عرف جهانی نوسانات طلا و ارز رابطه معکوس با یکدیگر دارند.

** قیمت جهانی طلا در معاملات روز پنج‌شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی و نوسان بازارهای سهام که تقاضا برای سرمایه‌گذاری مطمئن را تقویت کرد، به بالاترین حد در بیش از شش ماه گذشته، صعود کرد.

** شانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع مبل و دکوراسیون خانگی در اصفهان کار خود را آغاز کرد، این نمایشگاه تا روز پانزدهم همین ماه در هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور ۱۱۰ شرکت و فعال حوزه مبل و دکوراسیون خانگی برپا خواهد بود.

** مدیر کل پشتیبانی امور دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه  توزیع مرغ منجمد هیچ مشکلی وجود ندارد، از ذخیره بیش از پنج هزار تن مرغ منجمد در اصفهان خبر داد.

این در حالی بود که در هفته‌ای که گذشت قیمت مرغ گرم به هر کیلو ۱۴ هزار تومان نیز رسید.

** مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به عراق خبر داد و گفت که آموزش های فنی و حرفه ای دو حوزه مهم همکاری با عراق است. وی که در نشست "آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی عراق با توجه به بازار گسترده و در دسترس عراق" سخن می گفت؛ خواستار برنامه ریزی برای حضور بلند مدت فعالان اقتصادی در بازار این کشور شد و اظهار کرد که در همین راستا کمیته عراق در دفتر امور بین الملل تشکیل و در حال برنامه ریزی و پیگیری تحقق این هدف است.

 ** معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی برای سامان‌دهی پروژه‌های نیمه‌تمام زیربناهای حمل‌ونقلی خبر داد و گفت که پروژه‌های نیمه‌تمام زیربنایی حمل‌ونقل، سامان‌دهی می‌شود و حدفاصل تهران تا نطنز در سنوات گذشته ساخته‌شده و قطعات بین نطنز و سیرجان تا بندرعباس که از استان‌های یزد و کرمان می‌گذرد نیز به زودی اجرا می‌شود.

** دفتر سرمایه‌گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق، تعرفه جدید هزینه‌های برقراری انشعاب برق را به تفکیک نوع ولتاژ و مناطق کشور اعلام کرد و طبق این تعرفه که بر اساس ابلاغیه معاون اجرایی رییس جمهور و کارگروه تنظیم بازار اعلام شده، هزینه هر انشعاب ۲۵ آمپر تک‌فاز در تمامی مناطق داخل و خارج محدوده شهرستان‌های تهران و کرج مبلغ ۲۷ میلیون و ۶۶۲ هزار ریال تعیین شده است.

همچنین برای محدوده خدمات شهری تبریز، شیراز، اصفهان و مشهد مبلغ ۲۶ میلیون و ۸۱ هزار ریال، تمامی انشعاب‌های خانگی در محدوده خدمات شهری واقع در منطقه گرمسیر مبلغ ۱۰ میلیون و ۶۹۵ هزار ریال، انشعاب‌های غیرخانگی روستایی و تمامی انشعاب‌ها در محدوده خدمات شهری سایر مناطق کشور مبلغ ۱۶ میلیون و ۸۳۷ هزار ریال و برای انشعاب‌های خانگی روستایی مبلغ ۴ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال به‌ازای هر انشعاب ۲۵ آمپر تک‌فاز اعم از متقاضیان سطح یا ارتفاع در نظر گرفته شده است.

** بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، از تیرماه سال ۸۸ تا انتهای آذرماه سال جاری حدود دو میلیارد و ۶۷۳ میلیون کیلووات ساعت برق از محل انرژی‌های نو تولید شده که این میزان باعث صرفه‌جویی ۵۸۸ میلیون لیتری مصرف آب در کشور شده است. همچنین این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود یک میلیون و ۸۴۴ هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

** براساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ۹ ماهه سال‌جاری؛ مازاد تراز تجارت خارجی کشور تا پایان آذر ماه سال‌جاری به ۷۳۸ میلیون دلار رسید. صادرات غیرنفتی ایران در ۹ ماهه سال‌جاری از مرز ۳۳ میلیارد دلار گذشت و به ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار رسید. به این ترتیب تا پایان آذر ماه سال‌جاری صادرات ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵.۴۰ درصدی از نظر ارزش دلاری داشته است.

** طبق اعلام بانک مرکزی، شاخص بهای تولیدکننده در ایران در دوازده ماه منتهی به آذر ماه ۱۳۹۷ نسبت به دوازده ماه منتهی به آذر ماه ۱۳۹۶ به‌میزان ۳۰.۶ درصد افزایش یافته است.

** مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به آزادسازی و رفع انحصار از مکالمه بین‌الملل از واگذاری ارائه خدمات مکالمات تلفنی بین الملل (دو صفر) به شرکت‌های خصوصی خبر داد و گفت که سیاست های خوبی برای آزاد سازی ترافیک بین الملل اتخاذ شده و به زودی پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، اقدامات اجرائی آن انجام خواهد شد.

** وزیر امور اقتصادی و دارایی همراه نامه ای، لوح فشرده صورت‌حساب عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور را تقدیم رییس جمهور کرد.

** عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از حذف خرید خدمت سربازی از لایحه بودجه سال ۹۸ خبر داد و گفت که خرید خدمت سربازی بی‌عدالتی است و باعث می شود که سربازی فقط برای طبقه پایین باشد. مهرداد بائوج لاهوتی همچنین با اشاره به جزییات لایحه بودجه سال ۹۸، اظهار کرد که در لایحه بودجه سال آینده جریمه ریالی مشمولان غیبت خدمت سربازی دیده نشده است و این مقررات تا پایان سال ۹۷ اجرایی می شود.

** مراسم رونمایی از اولین نسخه نسل جدید ایران چک پانصد هزار ریالی با حضور همتی رییس کل بانک مرکزی و دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل سازمان تولید اسکناس و مسکوک برگزار شد.

** با موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و بنا به درخواست سازمان خصوصی سازی، امکان ثبت شماره شبای مشمولان سهام عدالت دوباره در سامانه سهام عدالت از یازدهم دی ماه فعال شد.

** معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد که واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی بدون ثبت سفارش مجاز است. مهرداد جمال ارونقی در این بخشنامه فهرستی از سه‌هزار و ۲۴۳ ردیف تعرفه‌ ای که ورود آنها به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی نیازی به ارائه ثبت سفارش ندارد را به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد و گفت که به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، این واردات در چهارچوب فهرست اعلامی وزارت صمت براساس مقررات این مناطق نیاز به ثبت سفارش ندارد.

کد خبر 363543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.