اعتراض به وضعیت حق‌آبه و توزیع سبد کالا

نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت اظهارنظرهای مختلفی پیرامون مسائل مهم کشور انجام دادند، اما اعتراض به بی‌توجهی به حق‌آبه کشاورزان اصفهان، توزیع نامطلوب سبد کالا و مشکلات معیشتی مردم مهمترین فعالیت‌ آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در نشست علنی روز ۹ دی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با یادآوری مشکل کمبود آب در استان، از دولت خواست که توجه بیشتری به رفع دغدغه‌های معیشتی مردم داشته باشد و تمام اقشار کم درآمد از جمله کشاورزان را در زمره افراد بهره‌مند از بسته‌های حمایتی قرار دهد.

موسوی لارگانی تاکید کرد: دغدغه مهم این روزهای اقشار مختلف مردم بسته‌های حمایتی دولت و سبد کالا است که البته فقط شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و حقوق بگیران می‌شود، انگار دولت برای افراد فاقد درآمد نظیر کشاورزان، دامداران، بیکاران، روستاییان و عشایر هیچ برنامه ای ندارد، باید این روند اصلاح شود.

اصفهان، استانی محروم و غیر برخوردار است

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش عنوان کرد: استان اصفهان، استانی محروم و غیر برخوردار است، مردم نجیب و مظلوم استان اصفهان که در تاریخ انقلابی بودن خود را اثبات نموده اند چندین سال است که از آب آشامیدنی نیز بی بهره هستند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: آقایان وزارت نیرو، تابستان گذشته آب چاه را به مردم اصفهان و شهرستان ها و شهرهای مجاور خورانیدید، اما بدانید اکنون چاه هایی که سال گذشته از آن آب برداشت کردید خشکیده است و آب آشامیدنی پنج میلیون نفر در ماه های آتی با بحران جدی روبرو است.

وی ادامه داد: تشکیل ستاد احیای زاینده رود خواسته به حق مردمان فلات مرکزی کشور است، میان مردم استان‌های اصفهان، یزد و خوزستان و چهارمحال بختیاری اتحاد برقرار است و نباید با بحث های حاشیه‌ای این نماینده مردم در مجلس دهم ضعف های مدیریتی مسئولان به میان اقوام مختلف آورده شود.

مجلس گاهی به امور حاشیه ای می پردازد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید یک پوست اندازی و تحول مدیریتی در ساختار نظام ایجاد کرد تا جان تازه ای به بدنه جمهوری اسلامی ایران تزریق شود، مردم انقلاب نکردند که برخی افراد غیرانقلابی وکالتشان در مجلس یا وزارت و مدیرکلی را در دولت بر عهده گیرند.

موسوی لارگانی یادآورشد: دلیل اصلی بحران های فعلی در کشور انقلابی عمل نکردن قوای مختلف است، مجلس انقلابی، مجلس لیست محور نیست، مجلس در مواقع حساس بجای تاکید بر رفع دغدغه های معیشتی مردم به برخی امور حاشیه ای می پردازد.

ابطحی: رتبه‌بندی معلمان، مطالبه جدی فرهنگیان است

سید محمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر روز یکشنبه-۹ دی‌ماه-  در تذکری شفاهی گفت: در خصوص ماده‌ ۳۸ و تبصره آن، مربوط به ایثارگران شنیده شده است که وزارت دفاع لایحه‌ای را به دولت داده که نگرانی هایی در دل‌های ایثارگران و جانبازان بسیجی و ارتشی ایجاد کرده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: من از وزیر دفاع  خواهش می‌کنم که این لایحه را مسترد کند. این عزیزان ۳۰ سال است که درد و رنج می‌کشند و این حق مختصری بوده که ایجاد شده است. قانون‌های ایثارگری، قانون‌های حمایتی است؛ ما نباید این قانون‌ها را به طور موقت ببینیم. دولت نباید این قوانین را حذف کند. با توجه به شرایط بد اقتصادی و مشکلات خرید دارو و دیگر مشکلات، من عاجزانه می خواهم که به جامعه ایثارگری التهاب وارد نکنید. اگر این لایحه در مجلس آمد همکاران به آن رأی ندهند.

ابطحی ادامه داد: هنوز دولت به بحث رتبه‌بندی معلمان که از سوی کمیسیون اجتماعی ارائه شده بود بها نمی‌دهد. این موضوع مطالبه‌ جدی فرهنگیان است.

وی در پایان در تذکری به وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه بیش از این منتظر برجام اروپایی نشود. اروپا گفته‌ است که تا آخر این سال میلادی انجام می‌دهند ما که می‌دانیم انجام نمی‌دهند. به نظر من دولت به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند، برگردد و دست از امید واهی به اروپا بردارد.

کامران: اصفهان به حکومت کمک می‌کند چرا این گونه با آن رفتار می کنید؟

حسن کامران، نماینده مردم  اصفهان در نطق میان دستور جلسه علنی روز چهارشنبه-۱۲ دی‌ماه- مجلس شورای اسلامی گفت: من از رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو و از همه همکاران دعوت می‌کنم به اصفهان سفر کنند. برای  زلزله کرمانشاه، اصفهان نیز کمک کرد. حال من می گویم در اصفهان ما یک زلزله خاموش داریم. در بودجه به ساماندهی رودخانه‌ها که خود تولید آب می‌کنند توجهی نشده است. در این خصوص اراده ای در وزارت نیرو وجود ندارد چرا مردم را آزار می دهید؟

نماینده اصفهان ادامه داد: اصفهان به حکومت کمک می‌کند چرا این گونه با آن رفتار می کنید؟ اصفهان آتش زیر خاکستر است. کشاورزان جلوی شما ایستادند، در آینده هر خطری باشد بر گردن آقای لاریجانی و دولت است. شکم گرسنه ایمان ندارد. باید به قانون توجه شود و موضوع حق آبه هم اجرایی شود.

در راهروهای مجلس کارچاق کنی می‌کنند

کامران با اشاره به موضوع تحقیق و تحفص از مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما تفحص را مطرح کرده‌ایم حال در کمیسیون بودجه است. نه رد می شود و نه تایید. این طرح دارای ۹ بند است. تفحص از مجلس شورای اسلامی که لولو نیست، باید به آن توجه شود.

وی ادعا کرد: هیات مدیره ها با حقوق‌های آن چنانی چه بلایی بر سر مردم آورده اند. در حال‌ حاضر شرایطش وجود ندارد، اما بیایید برایتان بگویم چه کسی از کجا آمده است. فردی در راهروی مجلس می‌گوید می خواهید این فرد را به عنوان رییس فولاد قرار بدهیم که به من و شما چیزی برسد؟ در راهروهای مجلس کارچاق کنی می‌کنند.

محمودی: در توزیع بسته های حمایتی تسریع شود

سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا در جلسه روزچهارشنبه-۱۲ دی‌ماه-  مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رییس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ۷۵ درصدی قدرت خرید کارگران، بازنشستگان و حقوق بگیران لازم است ضمن شناسایی دقیق واجدان شرایط و حفظ شأن و منزلت ملت ایران در توزیع بسته های حمایتی تسریع شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای ایجاد عدالت و جلوگیری از رانت در توزیع اقلام ضروری و مصرفی مردم، از شبکه های تعاونی توزیع در کل کشور استفاده شود.

وی در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به تشکیل هیات حمایت از صنایع و جلوگیری از تعطیلی کارخانه های کشور در اسرع وقت نسبت به برگزاری جلسات استان در راستای حفظ اشتغال موجود به ویژه طی ماه های پایانی سال اقدام شود.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

۹ دی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی به رییس جمهور: ضروری است نسبت به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نظارت کرده و تاکید داشته باشید و اجازه ندهید این قانون مطرود شود.

تذکر به وزیر نیرو: ضرورت تسریع در انتخاب مشاور برای انجام طرح تعادل‌بخشی آب در حوزه انتخابیه.

تذکر به وزیر دادگستری: ضرورت رسیدگی به مالباختگان پروژه مسکن نگین غرب تهران.

۱۱دی

علی بختیار، نماینده گلپایگان به رییس‌جمهور: گرانی و تورم شدید و بالا رفتن قیمت اجناس به ویژه قیمت مواد غذایی مردم را به ستوه آورده است.

تذکر به وزیر اقتصاد: بی‌عدالتی در توزیع حاصل از مالیات ارزش افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور.

۱۲ دی

عباسعلی پوربافرانی، نماینده مردم نایین، خور و بیابانک به وزیر جهاد کشاورزی در جهت عدم تأمین خوراک طیور در چند روز گذشته.

کد خبر 363434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.