امینی: دولت، اصفهان را به سخره گرفته است

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: دولت کشاورزان و اصفهان را به سخره گرفته است و آنها از بی‌صداقتی دولت ناراحت هستند.

اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه خواسته کشاورزان احقاق حقابه هایشان است، اظهار کرد: پس از مدت‌ها پیگیری در سال ۹۲ و ۹۳، شورای عالی آب میزان حقابه کشاورزان را مشخص کرد تا به آن‌ها تخصیص داده شود اما از آن سال تاکنون به دلیل اجرایی نشدن مصوبات شورای عالی آب، کشاورزان همواره اعتراض و تجمع کرده اند.

وی ادامه داد: در این سال‌ها نمایندگان استان هم در خصوص مشکلات کشاورزان و احیای زاینده رود هر چه پیگیری کردند نتیجه ای حاصل نشد تا آنکه به نشانه اعتراض، استعفا کردند و در پی آن رییس جمهور دستور تشکیل ستاد احیای زاینده رود را صادر کرد تا برای نهایی شدن در هیئت دولت مطرح شود.

امینی گفت: دستور تشکیل ستاد احیای زاینده رود به عنوان یک دستاورد، نمایندگان و کشاورزان اصفهان را خوشحال کرد چرا که امیدوار بودند با تشکیل این ستاد مصوبات جلسات دهم، سیزدهم و بیست و چهارم شورای عالی آب در مورد زاینده رود هر چه سریع تر اجرایی می شود اما چند روز پیش آقای جهانگیری در دیدار با نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری به آنها گفته است "تشکیل ستاد احیای زاینده رود در دستور کار دولت نیست و جنبه اجرایی ندارد."

وی اظهار کرد: این خبر بین کشاورزان پیچید و آن‌ها از بی صداقتی دولت ناراحت شدند و روز گذشته –چهارشنبه ۱۲ دی ماه- در اعتراض به صحبت آقای جهانگیری مبنی بر در دستور کار نبودن تشکیل ستاد احیای زاینده رود دست به راهپیمایی زدند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان افزود: آقای روحانی در دوران انتخابات که به اصفهان آمدند احیای زاینده رود را وعده دادند اما در عمل اقدامی نشد و معاون اول ایشان بین نمایندگان اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری صحبت‌های متفاوتی می کنند.

امینی گفت: تعیین زمان بازگشایی آب، حذف بندهای آبخیزداری و غیرآبخیزداری در بالا دست و طول رودخانه، ساماندهی رودخانه، محاسبه و پرداخت خسارت کشاورزان و اجرای تمام مصوبات از خواسته های اصلی کشاورزان اصفهان است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام ناصری نژاد عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص دیدار شنبه شب -هشتم دی ماه- نمایندگان این استان و استان چهارمحال و بختیاری با معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو، به رسانه های محلی گفته بود "آقای جهانگیری قول داد که به هیچ وجه بحث انتقال آب از سرشاخه کارون به اصفهان در برنامه دولت نیست، پاراف رییس جمهور هم جنبه اجرایی ندارد و در حد پاراف ( امضا کردن) است. ایشان قول داد بحث انتقال آب از سرشاخه کارون عملیاتی نشود که این خواست نمایندگان حوزه زاگرس است."

کد خبر 363414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.