شیردل: فروش کاشی‌های مسروقه در "نقش جهان" صحت ندارد

رییس صنف صنایع دستی اصفهان در رابطه با صحت فروش کاشی‌های مسروقه تاریخی در بازار اصفهان گفت: این خبر صحت ندارد و اگر فروشگاهی در میدان نقش جهان اقدام به فروش کاشی‌های مسروقه تاریخی کند، با برخورد قضایی مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش خبری مبنی بر احتمال سرقت کاشی‌های تاریخی یکی از سقاخانه های تاریخی اصفهان منتشر شد، روز گذشته نیز نامه ای منتسب به اتحادیه صنف صنایع دستی شهرستان اصفهان در فضای مجازی همرسانی شد که در آن با اشاره به اینکه "کاشی های نصب شده در بناهای تاریخی اصفهان از دوره تیموریان تا دوره قاجاریه به راحتی و آشکارا در فروشگاه های میدان نقش جهان و بازار بزرگ اصفهان در ویترین نمایش و به فروش می‌رسد" از اعضای اتحادیه خواسته شده بود با "پیگرد قانونی و اخطار و اعلام ممنوعیت فروش این آثار تاریخی به افراد متخلف گامی موثر در حفظ این میراث ملی" بردارند.

عباس شیردل، رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در رابطه با صحت فروش کاشی های مسروقه تاریخی در بازار اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: این خبر صحت ندارد و اگر فروشگاهی در میدان نقش جهان اقدام به فروش کاشی‌های مسروقه تاریخی کند، با برخورد قضایی مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از سرقت تعدای از کاشی‌های بناهای تاریخی و تایید صحت این خبر، اتحادیه به مغازه داران اطلاع رسانی کرد که از خرید کاشی‌های مسروقه خوداری کنند. اتحادیه پیگیر کاشی‌های مسروقه است و تلاش می‌کنیم کاشی‌ها به زودی به جای اول خود باز گردند.

کد خبر 363400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.