رونمایی از ایران چک جدید ۵۰ هزار تومانی

مراسم رونمایی از اولین نسخه نسل جدید ایران چک پانصد هزار ریالی با حضور همتی رئیس کل بانک مرکزی و دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل سازمان تولید اسکناس و مسکوک برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه با وجود مشخصه‌های امنیتی، ایران چک‌ها جدید در بالاترین سطح بین المللی از نظر مشخصه‌های امنیتی است، اظهارداشت: از این پس به تدریج تمام اسکناس‌های بانک مرکزی بر مبنای مشخصه‌های امنیتی جدید تولید خواهد شد.

وی از مدیریت و کارشناسان و کادرفنی سازمان تولید اسکناس و مسکوک برای تلاش جهت فراهم سازی امکان چاپ اسکناس‌های جدید قدردانی کرد.

رئیس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد با رشد تولید و توسعه اقتصادی و تلاش‌های بانک مرکزی در مدیریت بازار پول وارز شاهد تقویت هرچه بیشتر ارزش پول ملی باشیم.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز در مراسم رونمایی از ایران چک جدید گفت: امروز سندی رونمایی شد که بیانگر امید به آینده ایران با تکیه بر داشته های کشور است و این امر نشان از  عزمِ جزمِ بانک مرکزی برای کمک به اقتصاد ایران در جایگاهی متناسب با ارزش های این مرز و بوم دارد.

وی افزود: یکی از دستگاه‌های اجرایی که می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی به این هدف بزرگ باشد بانک مرکزی است و تلاش‌های مدیریت جدید این بانک، برای بازگرداندن ارزش پول ایران، حاکی از برنامه و همت بالای ایشان است.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه عنوان کرد: تحولات اخیر بانک مرکزی بیانگر این نکته است که این نهاد تمام عوامل اختلال‌زا را تحت نظر دارد و در شرایط بحران برنامه‌ریزی و واکنش مناسبی از خود نشان می‌دهد. 

گفتنی است، اسکناس یاد شده که با تکنولوژی پیچیده‌ای تولید شده امکان جعل را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. این فناوری در سال ۲۰۱۳ بر روی اسکناس یورو اعمال و پس از آن تنها کشورهای معدودی موفق به انتقال دانش فنی، خط تولید و بهره برداری از این ویژگی امنیتی بر روی اسکناس‌های خود شده‌اند.

نوار درخشان، چاپ نوری- مغناطیسی متغیر، نخ امنیتی با قابلیت تغییر رنگ از مختصات ایران چک جدید است.

کد خبر 363280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.