شهر چراغ‌ها؛ پربازدیدترین مقصد توریستی سال ۲۰۱۸

سفر همیشه از لذت‌بخش‌ترین تجربیات در زندگی هر انسانی به حساب می‌آید ولی قبل از آغاز آن باید اطلاعات کافی در همه زمینه‌ها به دست آورد.

به گزارش ایمنا، سایت‌های مختلفی از جمله "Trip advisor"، همه ساله بر اساس نظرسنجی‌های متفاوت در زمینه‌های امکانات، حمل و نقل، هتل‌، زیبایی، پاکیزگی، سواحل دیدنی، بیشترین تعداد گردشگر و ... اقدام به معرفی بهترین مقاصد گردشگری در جهان می‌کنند. در سال ۲۰۱۸، نام شهر پاریس در صدر لیست به عنوان برترین مقصد گردشگری جهان خودنمایی می‌کند که البته با توجه به شهرت این شهر در میان دیگر نقاط جهان، این مسأله چندان دور از انتظار نیست ولی در ادامه به بررسی بیشتر این شهر می‌پردازیم.

کشور شناخته شده و پر بازدید فرانسه در سال گذشته با وجود سواحل و چشم اندازهای زیبا، روستاهای دیدنی، پارک‌های طبیعی و جنگل‌ها، ورزش‌های ماجراجویانه، مقاصد تاریخی، مکان‌های لوکس و غذاهای خوشمزه توانست ۸۶.۹ میلیون گردشگر بین‌المللی را به خود جذب و جایگاه اول در لیست پربازدیدترین مقاصد گردشگری در جهان را به خود اختصاص دهد. شهرهای اصلی فرانسه که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود می‌کشند عبارتند از پاریس، استراسبورگ، آلزاس و لیون که از میان همه این ها، پاریس با لقب عروس شهرهای جهان به عنوان شهری با بیشترین گردشگر انتخاب شده است.

پاریس، بزرگ‌ترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان از نظر سطح تولید ناخالص داخلی و یکی از پیشروترین شهرهای جهان در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات، مد و علم است که در بافت قدیمی و تاریخی خود سازه‌های مدرن و ارزشمندی همچون برج ایفل و موزه هرمی‌شکل لوور را دارد. این شهر همچنین شماری از برجسته‌ترین سازمان‌های بین‌المللی از جمله یونسکو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتاق بازرگانی بین‌المللی را در خود دارد و سالیانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان جذب آثار دیدنی، موسسات و پارک‌های مشهور خود می‌کند.

جالب آنکه این شهر از جمله نخستین شهرهای اروپایی بود که برای روشن کردن خیابان‌های خود از چراغ‌های گازی بهره برد و بدین منظور از بیش از ۵۰ هزار لامپ گازی استفاده کرد، به همین جهت آن را "شهر چراغ‌ها" نامیدند. همچنین این شهر که در ساحل رودخانه سن واقع شده است، دارای یکی از قدیمی‌ترین پل‌های دارای سنگ فرش است که راه ماشین‌رو و پیاده را جدا می‌سازد و وجود کلیسای زیبای نوتردام و معماری بی‌نظیر و مجسمه‌های زیبای آن که شاهکار معماری گوتیگ فرانسوی است، این مکان را تبدیل به پربازدیدترین کلیسای اروپا کرده است. از طرفی پاریس زیبا، صاحب بزرگترین طاق جهان با ۵۰ متر بلندی و ۴۵ متر عرض است که یادبودی برای پیروزی‌های ناپلئون به حساب می‌آید.

 کاخ شایو نیز که میراث فرهنگی حیرت‌انگیزی از معماری و هنر فرانسه را به نمایش می‌گذارد موزه‌ای ارزشمند از مردم‌شناسی، نژادشناسی و جمعیت‌شناسی در ۲۳ هزار متر فضا و سه طبقه است که تراس آن چشم‌انداز بی‌نظیری به رود سن، برج ایفل و باغ‌های «تروکادرو» دارد. کلیسای "سکره‌کور" نیز دومین بنای مذهبی مهم پاریس بعد از نوتردام است که بزرگترین ناقوس فرانسه را در خود دارد و کاخ گارنیه آن نیز که قلب تپنده‌ی هنرهای نمایشی فرانسه است، دارای نقاشی‌های رمزآلود و افسانه‌ای از اپراها، باله‌ها و کنسرت‌های موسیقی است و در نزدیکی متروی اپرا قرار دارد.

در آخر اینکه این شهر زیبای اروپایی، دارای آب و هوای دریایی با زمستان‌های سرد طاقت فرسا و تابستان‌های گرم اما مرطوب و باثبات است، برترین اماکن تاریخی و فرهنگی جهان را در خود جای داده است و میزبان نمایندگی‌های برندها و مارک‌های مهم سرتاسر دنیا است و برترین فستیوال کشور در آن برگزار می‌شود. در کل باید گفت پاریس، انتخابی بی‌نظیر و درجه یک برای گردشگرانی است که عاشق دیدن فضای امروزی در محیطی تاریخی و بافتی قدیمی است.

گزارش از: مریم زمانی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 363249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.