ارتشیان و خانواده آنان الگوی اسلامی نیروهای ارزشی باشند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تمام نیروهای ارتش و خانواده‌های آنها باید الگوی اسلام در میان نیروهای ارزشی باشند، گفت: ارتش از قدیم الایام خوبی‌ها و انضباط خود را حفظ کرده و نیروهای مختلف آن در سطوح بالا عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شمیم ولایت، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اگر امروز معنویت ارتش بین اذهان درست جا نیفتاده به این دلیل است که مردم ارتش را از زمان قبل از انقلاب می‌شناسند و نگاهشان متعلق به قبل از انقلاب است.

وی افزود: ارتش از قدیم الایام خوبی‌ها و انضباط خود را حفظ کرده و نیروهای مختلف آن در سطوح بالا عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داده‌اند و لازم است در سطوح پایین‌تر خود نیز بیشتر دقت داشته باشند.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر گسترش برنامه های فرهنگی برای ارتشیان و خانواده های آنان بیان کرد: لازم است با عنوان هایی همچون «ارتش در طراز جمهوری اسلامی» برای نیروها و خانواده‌ آنان برنامه‌ریزی شود تا ملاک ظاهری مشخص داشته باشند و به عنوان دستورالعمل مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمام نیروهای ارتش و خانواده‌های آنها باید الگوی اسلام در میان نیروهای ارزشی باشند، گفت: این جمع قرار است اسلام را زنده کنند، روحانیون باید قدر خود را بدانند که می‌توانند به سبب نعمتی که خداوند به آنان داده، انسان‌های بسیاری را هدایت کنند و در مسیر خداوند قرار دهند.

آیت الله طباطبایی نژاد پیرامون شخصیت مرحوم هاشمی شاهرودی بیان کرد: آقای هاشمی شاهرودی سواد بسیار بالایی داشتند، در نجف با ایشان مباحثه‌ای داشتم و از همانجا متوجه سواد بالای ایشان شدم. در کلاس‌های عربی زبان قدیمی که فهمش بسیار سخت بود شرکت می‌کردند و ازجمله شاگردان برتر استاد صدر در نجف بودند، پدر ایشان سید علی شاهرودی هم همینگونه بود و اولین کتاب تعقیبات به نام «الدِّراسات» را ایشان نوشته‌اند.

مردم از خدمات ارتش اطلاعات زیادی ندارند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ارتش در ابتدای این دیدار با تقدیر از امام جمعه اصفهان به واسطه حمایت های معنوی از ارتش منطقه اصفهان اظهار کرد: چهره معنوی و رزمی ارتش برای مردم کمتر شناخته شده و از خدماتی که ارتش در زمینه های گوناگون ارائه می‌کند، اطلاعات زیادی ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی با اشاره به توصیه های رهبر انقلاب اسلامی به ارتش عنوان کرد: ما موظف هستیم ارتش را در طراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم و این روند در بین نیروهای ارتش پیگیری می‌شود، البته همه باید بدانند که از نظر اعتقاد و التزام به ارزش‌ها، هیچ فاصله‌ای بین سپاه و ارتش نیست.

وی تصریح کرد: نیروهای ارتش برای حضور در جبهه مقاومت اصرار دارند و این نشان دهنده روحیه جهادی و انقلابی این نیرو در کنار سپاه و سایر نیروهای مسلح است.

کد خبر 363213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.