رویداد بزرگ بهره‌وری آب و انرژی در اصفهان برگزار می‌شود

در روزهای پایانی دی ماه، اصفهان میزبان دو رویداد همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی و اولین نمایشگاه بین المللی بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل و نقل با رویکرد حفظ محیط زیست خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی قرار است مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان از تدوین تا اجرا، به بحث و بررسی گذاشته شود.

" ساختمان پایدار، صفر انرژی و انرژی پلاس"، "مدیریت، مدل سازی و ممیزی انرژی در ساختمانها"،"کاربرد انرژیهای تجدید پذیر در ساختمانها"، " مصالح نوین ساختمانی در بهینه سازی مصرف انرژی" ، "نقش ساختمانهای هوشمند در بهره وری انرژی" ، و "نقش و جیگاه مردم و دستگاههای اجرایی در احراری قوانین و مقررات حوزه انرژی " ،محورهای این همایش است.

۲۶ تا ۳۰ دی ماه؛ هفته رویداد بزرگ بهره وری آب و انرژی

محمد رضا طاهری، اصلی رییس کمیسیون انرژی، محیط زیست و استاندارد مصالح ساختمانی سازمان نظام مهندسی کشور، در جلسه‌ای با حضور نمایندگان ۲۱ دستگاه اجرایی استان اصفهان که با دستورکار "برگزاری نمایشگاه بین المللی بهره وری آب و انرژی و همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی" برگزار شد، اظهار کرد: قرار است ۲۶ تا ۳۰ دی ماه به عنوان هفته رویداد بزرگ بهره وری آب و انرژی نامگذاری شود و امیدواریم برگزاری این دو رویداد برای اجرای محورهای آن در ساختمانهای اصفهان گامی موثر باشد.

وی با بیان اینکه این همایش در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار می شود، گفت: طی دو روزی که این همایش برگزار می شود در مجموع ۱۲ پنل تخصصی، ۱۸ کارگاه تخصصی-علمی و عملی درباره موضوعات و چالش‌های روز بهینه‌سازی بهره‌وری انرژی برگزار خواهد شد.

رییس کمیسیون انرژی، محیط زیست و استاندارد مصالح ساختمانی سازمان نظام مهندسی کشور افزود: هدف از برگزاری کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی بررسی دلایل اجرایی نشدن مبحث ۱۹، واورنگی هوا و همچنین تاثیر ساختمان پایدار، کاهش مصرف و بازیافت آب خاکستری در کاهش آلودگی هوا است.

طاهری اصل با اشاره به حساسیت موضوع انرژی در حوزه آب، برق و گاز، خاطر نشان کرد: مباحث بهره‌وری آب و انرژی مختص به سازمان نظام مهندسی نیست بلکه شرکت آب و فاضلاب، شرکت‌های گاز و  برق منطقه ای که متولی انرژی هستند نیز باید در این رویداد دخیل باشند.

متاسفانه مسئولان توجهی ندارند

همچنین رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به خطر زلزله خاموش، گفت: همه باید متوجه این خطر باشند و اتفاقات عجیبی که بر سر استان اصفهان قرار دارد را حس کنند.

عسگری افزود: این اتفاق در اثر زیاده‌روی در مصرف آب و انرژی پیش آمده و امیدواریم این همایش‌ها روی کاغذ نماند و عملیاتی شود همچنین بتوانیم راهی باز کنیم برای فرهنگ‌سازی در بین مردم و مسئولان که "این انرژی ها فنا پذیرند" و لایزال نیستند که اینقدر بی پروا و بدون دغدغه از آن استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: بارها برای فرونشست‌هایی که در اثر استفاده بی رویه از آب، در مناطق شمالی و جنوبی اصفهان اتفاق افتاده، تذکر داده‌ایم اما متاسفانه مسئولان توجهی به آن ندارند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین مصرف گاز مصارف خانگی است، گفت: متاسفانه هر روز در حال هدر دادن منابع هستیم و اگر همه دستگاههای اجرایی همکاری کنند شاهد هم‌افزایی خواهیم بود و امید است  مدیران همت کنند تا نتایج ملموسی بگیریم.

عسگری با اشاره به بازنگری طرح جامع شهرسازی اصفهان، گفت: خوب است که شهرسازی سازگار با محیط زیست و انرژی را در نظر بگیریم و شهرها را بی رویه توسعه ندهیم، برای مثال چند وقت پیش در یک منطقه آلوده تصمیم داشتند ۲۵ درصد یک شهر را توسعه دهند که محیط زیست مانع شد.

وی تصریح کرد: همه باید تفکرات تجاری را کنار بگذاریم و به فکر نسل‌های آینده باشیم و صرفه جویی کنیم زیرا صیانت از سرمایه های ملی وظیفه همگانی است، باید دست به دست هم بدهیم و خطری که پیش روی ما است و هم اکنون نیز در کنار ما هست را جدی بگیریم.

کد خبر 363154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.