۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
 ساخت ۴۹ کلاس درس در یک سال

نجف‌آباد- رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد گفت: در یک سال اخیر به همت خیران و بنباد برکت، ۴۹ کلاس درس جدید در مقاطع دبستان، متوسطه اول و دوم در قالب پنج مدرسه نوساز به مجموعه زیرساخت‌های آموزشی شهرستان اضافه شده است.

مهدی ابراهیم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد با بیان اینکه این شهر بزرگ شامل شهرک‌هایی مانند امیرآباد، یزدانشهر و ویلاشهر به همراه جوزدان، گلدشت و کهریزسنگ است، اظهار کرد: ۵۶ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی در نجف آباد وجود دارد که سالیانه به دلیل رشد جمعیت، مهاجرت و جاذبه‌ای به نام کیفیت بالای آموزشی، نزدیک به یک هزار نفر به این آمار اضافه می‌شود.

وی از اجرای طرح جدید "شش‌ سه‌ سه" و اضافه شدن پایه دوازدهم به عنوان عامل تشدید کننده مشکل کمبود فضای آموزشی استاندارد در شهرستان نام برد و افزود: مشکلاتی که سال‌ها است مجموعه آموزش و پرورش شهرستان را رنج می‌دهد در سال جاری نمود بیشتری پیدا کرده و همین موضوع عزم مدیران را برای افزایش سرانه فضای آموزشی استاندارد افزایش داد.

عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد با اشاره به محدودیت منابع دولتی خاطرنشان کرد: در همین راستا با فعال کردن بیش از پیش مجمع خیران مدرسه‌ساز و رایزنی با بنیاد برکت در کمتر از یک‌سال زمینه ساخت و تجهیز دبستان هفت‌ کلاسه شهید سید محمد روشنایی و مجموعه آموزشی شهید حججی با ۳۰ کلاس درس در قالب یک دبستان و متوسطه‌های اول و دوم فراهم شد.

ابراهیم هزینه ساخت و تجهیز یک مدرسه ۱۲ کلاسه را بدون احتساب قیمت زمین، نزدیک به دو میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: دبستان خیرساز حاج‌ میرزا حسین فاضل نیز با ۱۲ کلاس درس در حال اتمام است و امیدوارم این مجموعه هم در دهه فجر امسال به صورت رسمی بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به نظارت سازمان نوسازی و بهسازی مدارس استان در مراحل طراحی، اجرا و تجهیز تمامی فضاهای آموزشی در حال ساخت عنوان کرد: دبستان فاضل مجموعه‌ آموزشی متفاوتی خواهد بود چراکه به درخواست خیر این مجموعه از معماری سنتی ایرانی‌اسلامی الگو گرفته است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد گفت: مدرسه فاضل در زمین ۲۵۰۰ متر مربعی توسط قربانعلی کاظمی و صغری خزائلی در سه طبقه و زیربنای ۱۹۵۰ متر مربع ساخته شده است.

ابراهیم ادامه داد: مجموعه آموزشی شهید سید مهدی روشنایی که توسط فرزندان زنده یاد محمدعلی روشنایی در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و زیربنای ۶۰۰ متر مربع در دو طبقه ساخته و تجهیز شده، یکی از مشکلات مهم آموزشی شهر در آن منطقه را برطرف کرده است.

کد خبر 363090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.