مراسم ارتحال آیت الله شاهرودی در اصفهان برگزار شد

مراسم ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی در اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، استاندار، علما و فضلا، رؤسا و مدیران کل و کارکنان نهادها و سازمان‌های دولتی و عموم مردم اصفهان در مسجد سید اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالجواد عبداللهی، امام جمعه سپاهان شهراصفهان با اشاره به جایگاه آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی ناشناخته ماند؛ چرا که با وجود مقلد داشتن در کشورهای عربی و نائل بودن به مقام مرجعیت، فرمان رهبر را مبنی بر خدمت در دستگاه قضا و ریاست قوه قضاییه با جان و دل پذیرفت.

آیت الله شاهرودی هم کارشناس بود و هم مجتهد

امام جمعه سپاهان شهر خاطر نشان کرد: ایشان با وجودی که در سن ۲۵ سالگی اجازه اجتهاد را از دست آیت الله صدر دریافت کرده بود و بعد از اینکه در سن ۳۰ سالگی به ایران آمد در حوزه علمیه آثار فراوانی در زمینه حقوق، اخلاق و موضوعات بانک و بورس و ... داشت، با تمام عظمت خود را در مقابل رهبری صاحب نظر نمی‌دانست.

عبدللهی با اشاره به اینکه زمانی که هدایتگران عالم، هدایت بندگان را آغاز می کنند، القائات دشمن نیز شروع می شود، خاطر نشان کرد: مبارزات با رهبری هدایتگران آسمانی آغاز می شود و بعد از غیبت امام زمان(ع) این پرچم مبارزه در کنار وظیفه هدایتگری به عهده نایبان امام معصوم و ولی فقیه قرار گرفته است.

وی افزود: حوزه علمیه قم به وسیله آیت الله صدوق و بعد از آن آیت الله حائری و امام (ره) و فقهای بزرگ از جمله هاشمی شاهرودی هدایت و رهبری شد؛ این حوزه‌های علمیه رکن اساسی در هدایت و برافراشتن پرچم مبارزه را به عهده دارند؛ علاوه بر این حوزه علمیه اصفهان نیز به برکت آیت الله مظاهری با بیش از ۵۰ تالیف موثر و درس های مشهور اخلاق به رونق اولیه خود بازگشته است.

عبداللهی در خصوص حماسه ۹ دی اظهار کرد: فتنه ۸۸ برنامه چهل ساله دشمن در جهت تغییر ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و همچنان این هدف ادامه خواهد داشت.

امام جمعه سپاهان شهر یادآور شد: بصیرت ملت، بیداری رهبری و صبر، حوصله و ایستادگی در مقابل دشمن، باعث شد چنین روزی، روز باطل السحر دشمن قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم پیام تسلیت آیت الله مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان به مناسبت درگذشت آیت الله شاهرودی نیز قرائت شد. در بخشی از این پیام آمده است: آیت الله شاهرودی یکی از اساتید عالی‌رتبه و برجستۀ حوزه علمیه قم بودند که سالیانِ متمادی در مسند تدریس و تحقیق و تألیف، شاگردان و محقّقان پرشماری را تربیت کرده و از معدود شخصیّت‌های مبرزی بودند که انتقال و ترویج افکار روشن علمی و اندیشه‌های فقهی و اصولیِ فقیه والامقام و شهید بزرگوار حضرت آیه‌الله سید محمدباقر صدر«قدّس‌سرّه‌الشّریف» در حوزۀ علمیّۀ قم به دست توانای ایشان صورت پذیرفت. چنانکه در طیّ بیش از دو دهۀ اخیر، در مناصب و مسئولیّت‌های خطیر و مهمّ نظام جمهوری اسلامی نیز حضوری مؤثّر و با اهمیّت داشتند.

کد خبر 362923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.