اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به عراق/ عراق سودآورترین شریک تجاری ایران است

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به عراق و آموزش های فنی و حرفه ای دو حوزه مهم همکاری با عراق است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین شهریور در نشست آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی عراق با توجه به بازار گسترده و در دسترس عراق، خواستار برنامه ریزی برای حضور بلند مدت فعالان اقتصادی در بازار این کشور شد و اظهار کرد: در همین راستا کمیته عراق در دفتر امور بین الملل تشکیل و در حال برنامه ریزی و پیگیری تحقق این هدف است.

 وی افزود: اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به عراق و آموزش های فنی و حرفه ای از دو حوزه مهم همکاری با عراق است.

شهریور با اشاره به اینکه بازار عراق برای تولیدات کشاورزی، صنعتی و معدنی ما فرصت بسیار بزرگی است، گفت: بخش تعاونی، شرکت‌ها و هلدینگ‌ها باید سهم مناسبی از بازار، تجارت و بازسازی عراق را داشته باشند.

عراق سودآورترین شریک تجاری ایران است

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عراق سودآورترین شریک تجاری ایران است، تاکید کرد: برای ادامه تجارت به عراق باید وارد مرحله جدید یعنی سرمایه‌گذاری مشترک با این کشور شد.

وی افزود: باید برندهای معتبر و صنایع ریشه دار در بخش های مصالح ساختمانی، موادغذایی، محصولات کشاورزی، شوینده‌ها و محصولات بهداشتی که مهمترین اقلام مورد نیاز عراق است برای حضور بلندمدت در بازار عراق برنامه ریزی کنند و سیاست بازار سازی با حفظ بازار را نهادینه کنند.

در ادامه این نشست "حمزه محسن علی محمود" رایزن رسانه ای سفارت عراق نیز گفت: روابط دو کشور بسیار عمیق تر از آن است که تحت تاثیر فضاهای رسانه ای منفی دشمنان دو کشور قرار گیرد و راهپیمایی اربعین شاهد این مدعا است.

همچنین "عقیل موسوی" رایزن بازرگانی عراق نیز با اشاره به فرصت های بی شمار و استثنایی در عراق بعد از جنگ و در ایام بازسازی، بیان کرد: می توان این همکاری‌ها را در پنج بخش صنعتی، نیرو از جمله برق و نفت، کشاورزی، مواد غذایی و بازسازی راه ها جاده ها و پل سازی تقسیم کرد.

وی ادامه داد: کشور عراق آماده هرگونه همکاری در هر یک از این حوزه‌ها با طرف‌های ایرانی است.

حسینی دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و عراق نیز اطلاعات مبسوط و کاملی از اوضاع اقتصادی عراق، ظرفیت های تجاری و بازرگانی، راه‌های ورود به بازار عراق و همچنین فرصت های سرمایه گذاری برای همکاری‌های مشترک و دوجانبه با این کشور را در این نشست ارائه کرد.

در پایان این نشست، به پرسش های فعالان اقتصادی در رابطه با نوسانات ارزی و روابط بانکی، همسویی بین دستگاه‌های ایرانی در ارتباط با همکاری منسجم و یکپارچه با عراق، تسهیل صدور ویزا برای تجار و بازرگانان فعال در این کشور، اجازه ترانزیت مستقیم و بررسی صدور مجوز اقلام دارویی و دیگر محصولات تولیدی ایران حاضر در جلسه جهت تسهیل همکاری پاسخ داده شد.

دومین نشست بین المللی کردن فعالیت های اقتصادی با عنوان " آشنایی با ظرفیت های اقتصادی عراق" با حضور مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رایزن بازرگانی و رایزن رسانه ای سفارت عراق در تهران، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و جمعی از مدیران ستادی، شرکت ها و هلدینگ‌های شستا و صندوق بازنشستگی و روسای شرکت ها و اتحادیه های تعاونی کشور برگزار شد.

کد خبر 362899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.