غول‌های تولید نیروی باد در جهان

بر اساس گزارش اخیر شورای جهانی نیروی باد (GWEC)، استفاده از صنعت بادی در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۲ گیگاوات (GW) افزایش داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به افزایش جنبش‌های جهانی در راستای ایجاد جهانی بدون کربن وبهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر، کشورها در صدد استفاده از تمامی منابع در دسترس خود برای تأمین نیازهایشان هستند.

 یکی از این انرژی‌ها،انرژی باد است که هر روز بیش از پیش در مناطق بادخیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در این زمینه چین با راه اندازی نیروگاه بادی با قدرت تولید ۱۹/۷ گیگا وات انرژی، در جایگاه نخست استفاده از این نیروی طبیعی قرار دارد. این در حالی است که ایالات متحده با اختلافی چشمگیر و قدرت تولید کمی بیشتر از ۷ گیگاوات انرژی، در رده بعد از چین قرار گرفته است. پس از این دو، آلمان و هند قرار دارند. ولی در مجموع ، آسیا بزرگترین بازار منطقه‌ای برای توسعه استفاده‌های جدید از انرژی باد است و این موقعیت برای نهمین سال متوالی نیز نصیب این قاره شده است. همانطور که مشاهده می‌شود دو کشور آسیایی چین و هند از غول‌های تولید انرژی باد در جهان هستند و جایگاه اول و چهارم لیست را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه این چهار کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند.

هند

هند در حال حاضر یکی از کشورهای پیشرو جهان در تولید انرژی‌های متنوع است که حوزه انرژی‌ های تجدیدپذیر آن به میزان قابل توجهی رو به افزایش است، تا جایی که بسیاری از شرکت‌های انرژی جهانی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر هند هستند و بازار این سرمایه‌گذاری آنچنان پر رونق است که هند را تبدیل به دومین بازار قابل ملاحظه برای انرژی‌های تجدید پذیر کرده است.

 در سال ۲۰۱۷ این بازار در بخش انرژی بادی و خورشیدی سرمایه‌های بسیاری در بخش خصوصی دریافت کرد و به کمک آن توانست ظرفیت توربین‌های بادی خود را تا تولید بیش از چهار گیگاوات انرژی، افزایش دهد. همزمان با افزایش این سرمایه‌گذاری‌ها، دولت هند با هدف تأمین برق برای ۴۰ میلیون خانوار شهری و روستایی به برنامه‌ریزی‌های خود ادامه می‌دهد و تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۲، میزان تولید انرژی به کمک باد را به ۶۰ گیگابایت برساند که برای تحقق این هدف در جستجوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

آلمان

آلمان، بزرگترین کشور اروپا برای نصب توربین‌های بادی و استفاده از قدرت آن در تولید انرژی است. بر طبق گزارش GWEC، این کشور با افزایش تولید انرژی بادی خود به بیش از ۶/۵ گیگابایت توانسته پیشرفت چشمگیری نسبت به سال‌های قبل در این زمینه داشته باشد. این کشور در نظر دارد که تا سال ۲۰۱۹، با افزایش سالانه ۲/۸ گیگابایت انرژی ظرفیت خود را افزایش دهد.

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا، دومین تولید کننده انرژی باد در جهان است ولی تنها از هفت گیگابایت آن استفاده می‌کند. تگزاس بزرگترین تولید کننده باد در آمریکا است و آیوا بیش از۳۶ درصد از برق خود را از انرژی باد تأمین می‌کند. ایالات متحده در نظر دارد در سال‌های آینده، توربین‌های جدید بادی بیشتری در سراسر کشور نصب کرده و از انرژی‌های طبیعی خود بیشتر بهره ببرد.

چین

در حال حاضر چین با ظرفیت تولید ۱۹/۷ گیگابایت انرژی، بازار را در دست خود دارد و بزرگترین تولیدکننده انرژی باد و نیروی محرکه در جهان به حساب می‌آید. این کشور در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش انرژی تجدیدپذیر را با تمرکز بر قدرت باد افزایش داده و قصد دارد به منظور رفع نیاز داخلی تا سال ۲۰۲۰ بهره‌برداری بیشتری از این بخش انرژی خود داشته باشد.

کد خبر 362898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.