کاهش ۵۲ درصدی تشریفات امور مسافری گمرک فرودگاه شهید بهشتی

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در ۹ ماهه امسال، ۱۸۰ هزار و ۳۴۵ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آنها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرک اصفهان؛ اسداله احمدی ونهری اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال، بالغ بر یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار کالا از استان اصفهان به مقصد ۹۷ کشور جهان صادر شده است.

مدیر کل گمرک اصفهان افزود: در این مدت ۱۱۵۶  قلم کالا به  وزن سه میلیون و ۷۴۴ هزار تن  و به ارزش یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون  دلار کالا از این استان به مقصد ۹۷ کشور جهان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن هفت درصد و از حیث ارزش ۴۷  درصد افزایش داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را آهن و فولاد به ارزش ۵۶۲ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۳۴۸ میلیون دلار،   فرش ۱۵۷ میلیون دلار و محصولات شیمی آلی ۱۰۶ میلیون دلار برشمرد و  گفت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان  اصفهان عراق با ۵۶۰ میلیون دلار و ۳۳ درصد سهم از صادرات اصفهان، افغانستان با ۲۴۴ میلیون دلار و ۱۴ درصد، امارات متحده عربی  با ۱۸۱ میلیون دلار و ۱۱ درصد، پاکستان با ۱۳۷ میلیون دلار و هشت درصد و عمان با ۱۱۵ میلیون دلار و هفت درصد سهم از کل صادرات استان است.

احمدی ونهری افزود : ۵۸ هزار و ۲۳۹  تن کالا به ارزش ۲۷۶ میلیون و ۸۲۸ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۲ درصد و از حیث ارزش هفت درصد کاهش یافته است.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار کرد: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه های امور گمرکی و  پنجره تجارت فرامرزی، این اداره کل بالغ بریک هزار و ۸۷۴ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشته است.

 وی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۹ ماه سال‌جاری گفت: ماشین آلات مکانیکی ۱۲۱ میلیون دلار، ماشین آلات برقی ۲۹ میلیون دلار، اجزا و قطعات منفصله خودرو ۲۷ میلیون دلار بوده است، عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان، ایتالیا با ۲۰ درصد، چین با ۱۹ درصد، آلمان با ۱۳ درصد، فرانسه ۱۰ درصد و  ترکیه با ۸ درصد سهم از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان بوده‌است.

احمدی ونهری اعلام کرد: طی این مدت ۴۰۹ بسته هدیه و سوغات ورودی به ارزش هشت میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال از طریق گمرک پست  اصفهان وارد و تعداد ۶۲۶۲ بسته هدیه و سوغات خروجی به ارزش ۴۹ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان صادر شده‌است.

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در این مدت ۱۸۰ هزار و ۳۴۵ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آنها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 362787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.