تن داغ دیده زاینده رود تشنه‌تر از همیشه است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان گفت: نمایشگاه تکنولوژی اصفهان در حالی برگزار می شود که تن داغ دیده زاینده رود تشته تر از همیشه و دل مردم این دیار غمبارتر از هر زمان دیگری است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحمدیان عصر چهارشنبه -۵ دی‌ماه- در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی، اظهار کرد: از دل کشاورزان و باغداران اصفهان چه بگوییم که بی تدبیری ها و بی توجهی های گذشته و وعده های عمل نشده فعلی امید آنها را ناامید، روزیشان را خاکستر و لبخندشان را تبدیل به اشک و آه کرده است.

وی ادامه داد: هفدهمین نمایشگاه بین المللی اصفهان هدفی به غیر از توسعه فعالیت های مرتبط با بخش کشاورزی ندارد، چه برای کشاورزانی که تیغ خشکسالی، بیش از هر زمان دیگری به گلویشان نزدیک شده و چه برای تولیدکنندگان تجهیزات ماشین‌آلات و کالاهای این بخش که به امید توسعه بیشتر کشاورزی و ایجاد بازارهای جدیدتر و گسترده تر تلاش می کنند و محصولات خود را به نمایش می گذارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان با بیان اینکه این نمایشگاه به معرفی پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی کشور می پردازد و فرصت های بسیاری برای برقراری و شناسایی شرکت های معتبر داخلی و خارجی ایجاد می کند.

یارمحمدیان خاطر نشان کرد: از نقش اصلی نمایشگاه در راستای واگذاری فضای کاملا تخصصی برای بازاریابی و معرفی کالاها و خدمات شرکت های فعال در حوزه کشاورزی که بگذریم، به این نتیجه می رسیم که نمایشگاه فرصتی فراهم می آورد تا علاقمندان این بخش با آخرین دستآوردها و فناوری های تخصصی ارائه شده آسنا شوند و مذاکرات آنها به افزایش کیفیت تولید و رسیدن به استاندارهای جهانی بیانجامد.

وی یادآور شد: ۹۶ شرکت از استان های اصفهان، تهران، مازندران، قزوین، یزد، همدان، زنجان، گلستان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات و خدمات خود را در فضایی بالغ بر ۸۵۰۰ مترمربع به نمایش می گذارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان افزود: هفدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی اصفهان در سه سالن نمایشگاهی برپا شده که ۲۶ شرکت فعال در بخش سازه های گلخانه ای، ۴۴ شرکت در بخش آبیاری و ۲۶ شرکت در بخش نهادها در آن حضور دارند و انواع فعالیت های خود در زمینه تولید و واردات بذر، تولید کود، تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی و سموم را به نمایش می گذارند.

یارمحمدیان گفت: این استان در سال های اخیر با پدیده خشکسالی پیاپی روبه رو شده است و از آنجایی که بخش کشاورزی بسیار تحت تاثیر نوسانات و تغییرات اقلیمی قرار دارد نیازمند اتخاذ رویکردهای سازگارانه است.

وی تاکید کرد: استراتژی های سازگارانه برای خشکسالی روز افزون به  یک مسئله حیاتی برای کاهش فقر و پایداری کشاورزی تبدیل شده است که در این راستا ترویج کشاورزی می تواند به کمک ابزارهای آموزش و تکنولوژی های نوین نقش مهمی در سازگاری افراد نسبت به خشکسالی داشته باشد.

کد خبر 362715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.