خوانسار، پیشتاز کاهش طلاق در استان

خوانسار- معاون فرماندار خوانسار گفت: خوانسار نخستین شهرستان استان اصفهان در کاهش طلاق است که در دو سال اخیر آمار طلاق آن از ۲۷ درصد به ۹.۷ دهم درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، عبداله صانعی امروز( چهارشنبه) در کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان با بیان به این‌که خوانسار در زمینه مقابله با آسیب‌های بزرگی که به نهاد خانواده ضربه می‌زند خوب عمل کرده است اظهار کرد: خوانسار مقام نخست استان در کاهش طلاق را داشته است و وزارت کشور خواستار انتقال تجربه این شهرستان در این مورد شده است.

 وی افزود: در دو سال اخیر آمار طلاق این شهرستان از ۲۷ درصد به ۹.۷ دهم درصد رسیده است، این بدان معناست که از ۱۰.۵ دهم ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده است.

معاون فرماندار خوانسار گفت: تعداد کارگاه‌های آموزشی و مشاوره در این دو سال از ۶۰ به ۲۲۰ کارگاه افزایش داشته است و در این کارگاه‌ها از کارشناسان مجرب، مشاورها و روانشناس‌ها استفاده شده است.

وی گفت: در دادگستری خوانسار پرونده‌های خانواده در بدو تشکیل مستقیم به مشاوره‌ها فرستاده می‌شود و بالای ۸۰ درصد این پرونده‌ها به سازش منجر شده است.

صانعی افزود: طلاق گاه عامل‌های پیش پا افتاده‌ای دارد که می‌توان با حل موضوع به ثبات خانواده کمک کرد و از طرفی خانواده با کوچکترین دخالت خارجی آسیب می‌بیند.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد، بهزیستی و دستگاه‌های فرهنگی، دانشگاه‌ها و قضایی در این مورد خوب عمل کردند که باید تشکر کرد.  

معاون فرماندار خوانسار تأکید کرد:  جوانان نسل سوم و چهارم، دوران انقلاب و جنگ را ندیدند و ممکن است که انگیزه انقلابی بودنشان کم  و حتی جبهه هم بگیرند که باید برای آنها روشنگری کرد.

وی افزود: واقعیت‌های انقلاب باید در جلسات روشنگری برای جوانان ترسیم شود و افراد منصف و کارشناس در دانشگاه‌ها و مدارس در جلسات برای سخنرانی شرکت کنند.

صانعی تصریح کرد: قبل از انقلاب، رقابت استعمارگران بود و همزمان فرانسه، انگلیس، آمریکا و روسیه در کشور ما بودند، این کشورها با جنگ نمی‌آمدند، اما با خدمات محدود با هدف بلعیدن کشور و غارت سرمایه‌ها وارد می‌شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس تحلیل‌های کارشناسان، دشمنان اعتباراتی برای بر اندازی نظام اختصاص دادند، اما تاکنون موفق نبوده‌اند، گفت: در اوایل انقلاب توده‌ای‌ها و جدایی طلبان، تهاجم هشت ساله انجام شد و بعد بازسازی خرابه‌های ناشی از جنگ در تسور ار قرار گرفت واکنون داعش و دیگر گروه‌های تروریستی حمایت می‌شوند؛ باید منصفانه داوری کنیم که با این اوضاع  کارکردهای فوق العاده‌ای داشتیم که در مقابل دوره‌های مشابه انقلابی بی‌نظیر است.

معاون فرماندار خوانسار ادامه داد: در انقلاب اسلامی مردم به حاکمیت اعتماد داشتند، دولت محوری بوده و بیشتر کارها توسط دولت انجام شده است، اما حاکمیت باید کارکردش را برجسته کند و دولت با وجود این محدودیت‌هایی که دارد در این سطح خدمات خوبی انجام داده است.

صانعی گفت: میلیاردها تومان از زمان شکل گیری انقلاب برای قشر ضعیف تحت حمایت کمیته امداد هزینه شده است، خدمات نظام جمهوری اسلامی علاوه بر عمرانی، بیشتر خدمات معنوی بوده که باید به شکلی دسته‌بندی و در کنار هم قرار داد.

وی افزود: توقع مردم این است که پس از ۴۰ سال، بیلان کاری خوبی ارایه شود، باید انقلابی عمل کنیم، ارایه کارنامه توقع مسؤولان ارشد نظام نیز است.

معاون فرماندار خوانسار گفت: انقلاب قدرتمند شده و ریشه‌های قوی گرفته است، اما شهدا و روح امام توقع دارند که مسؤولان به شکل حرفه‌ای وارد شوند و کارکرد خوبی که با همه دشواری‌ها داشته‌ایم را ارایه دهند.

صانعی با بیان اینکه مدیریت شهری یک مدیریت پویا است و منابع خوبی دارد، تصریح کرد: صدا و سیما را  نمی‌شود کاری کرد، این سازمان تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده و کارهایش را به پیمانکاران سپرده است.

وی افزود: برنامه پرس تی وی از شهرستان خوانسار بازخوردهای خوبی در دنیا داشته و گردشگران علاقه‌مند شدند که به خوانسار بیایند.

کد خبر 362705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.