واکنش توییتری سیاسیون به واژگونی اتوبوس دانشجویان

واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در محوطه دانشگاه نه تنها خانواده های دانشجویان، بلکه کل جامعه ایران را داغدار و متأثر کرد. فعالان سیاسی حاضر در فضای مجازی نیز به شکل کم سابقه‌ای به این اتفاق واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیرامون این حادثه در صفحه توییتر خود نوشت: عصر امروز در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص حادثه دلخراش ⁧‫علوم تحقیقات‬⁩ گزارش اولیه‌ای ارائه و قرارشد دو تن از همکارانم در کمیسیون ضمن بررسی‌های همه جانبه و صحبت با مسئولان دانشگاه آزاد و دانشجویان گزارش تکمیلی برای کمیسیون آموزش و تحقیقات آماده کنند.

عارف افزوده است: ‏مطمئناً مسئولان ⁧دانشگاه آزاد‬⁩ باید پاسخگوی این واقعه تلخ باشند. شایسته نیست با جان دانشجویان عزیز که سرمایه‌های ارزشمند کشورمان هستند از روی سهل‌انگاری و بی‌تدبیری بازی شود.

اگر استعفا نمی دهید، حداقل عذرخواهی کنید

مصطفی کواکبیان، سیاست‌مدار اصلاح‌طلب و نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیرامون این اتفاق در صفحه توییتر خود نوشت: شمار جانباختگان علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به ده نفر رسید. به همه خانواده‌های این عزیزان مظلوم تسلیت گفته و برای مصدومان این حادثه هولناک آرزوی سلامتی دارم.

وی افزود: امیدوارم بخشی از شهریه‌های گزاف دانشجویان برای تعویض اتوبوس‌های فرسوده هزینه گردد و طرح تله‌کابین که میلیاردها تومان در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای حفظ سلامت دانشجویان در این شیب بسیار زیاد مصرف شده بود، در اسرع وقت راه‌اندازی شود.

کواکبیان خاطر نشان کرد: آیا بهتر نیست دست‌اندرکاران صدا و سیما به مسوولان بسیار محترم دانشگاه آزاد یادآوری کنند اگر هم قرار نیست استعفا کنند، حداقل از مردم و داغ دیدگان چندین‌بار عذرخواهی کنند.

باید روزی برسد که دانشگاه و مدارس شاهد این فجایع نباشند

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  نیز در این باره نوشت: سالهای گذشته دانشجوی همین واحد از دانشگاه آزاد بودم و باور مرگ دانشجویان ، آن هم این چنین دردناک تلخ است. تسلیت گفتن به خانواده های داغدار و همدردی وظیفه ماست، ولی باید روزی برسد که دانشگاه و مدارس شاهد این فجایع نباشند، کاش به احترام ⁧‫دانش آموزان‬⁩ و ⁧‫دانشجویان‬⁩ اعلام عزای عمومی کنیم.

گزارش حریق مدرسه زاهدان تکمیل نشده بود که این خبر رسید

فاطمه سعیدی، نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون این اتفاق نوشت: مشغول تدوین نهایی گزارش حریق مدرسه زاهدان بودم که خبر رسید تعدادی از دانشجویان عزیز ما در سانحه‌ای دلخراش جان باخته‌اند. در جلسه کمیسیون آموزش موضوع مورد بحث قرار گرفت. تا الان علت سکته قلبی راننده عنوان شده، اما سایر ابعاد آن و لزوم رعایت استانداردها باید توسط کارشناسان بررسی شود.

تا کِی؟!

محمدرضا بادامچی، فعال سیاسی اصلاح طلب و نایب رییس کمیسیون اجتماعی در صفحه توییتر خود آورده است: ‏تا کی باید شاهد جان دادن دانشجویان، دانش‌آموزان و کارگران در مذبح بی‌تدبیری و بی‌کفایتی مدیران خوش‌خیال و پرمدعا باشیم؟

بسته بودن بیمارستان فرهیختگان در دو قدمی دانشگاه جای سوال دارد

شهربانو امان‌پور، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده شورای شهر تهران پیرامون این حادثه نوشت: علت حادثه دردناک ⁧‫دانشگاه علوم‌و تحقیقات‬⁩ هنوز روشن نیست، اما طی بازدیدی که از محل حادثه داشتم، نداشتن سرعتگیر، شیب زیاد و وجود برخی تاسیسات می‌تواند از عوامل حادثه باشد. ‏از سویی نداشتن پد فرود هلی کوپتر و بسته بودن بیمارستان فوق تخصصی فرهیختگان در دو قدمی دانشگاه نیز جای سوال دارد.

کمیسیون آموزش مجلس‬⁩، موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام خواهد کرد

واکنشها به حادثه اتوبوس دانشجویی در بین ائتلاف بزرگ نمایندگان و مسئولان اصولگرا نسبتا کم بوده است؛ تنها سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد: متاسفانه در این دو هفته دو حادثه تلخ ⁧‫ آتش سوزی زاهدان‬⁩ و سانحه ⁧‫دانشگاه_آزاد‬⁩ را داشتیم. ‏از نخستین لحظات حادثه دانشگاه آزاد از مسئولان دانشگاه پیگیر آخرین وضعیت دانشجویان عزیز بوده و هستم.
‏⁧‫کمیسیون آموزش مجلس‬⁩، موضوع را در اولین فرصت بررسی و نتیجه را به عموم مردم اعلام خواهد کرد.

هر مصیبتی دردناک و تاسف بار است و برخی دردناک‌تر

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز به این اتفاق ناگوار واکنش نشان داده و در صفحه توییتر خود آورده است:‏ ‏هر مصیبتی دردناک و تاسف بار است و برخی دردناک تر. دانشجویانی که آینده سازان کشور بودند امروز در بین ما نیستند. سرمایه های بزرگی که از دست دادیم. تسلیت به دانشگاه و تسلیت به دانشجویان کشور که در غم از دست دادن هم کلاسی های خود عزادار هستند.

گزارش از: سید ابوالفضل مدنی-خبرنگار ایمنا

کد خبر 362673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.