۹۰ درصد از مخزن سد زاینده‌رود خالی است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به ۱۳۷ میلیون مترمکعب ذخیره سد زاینده‌رود، گفت: ۹۰ درصد از مخزن سد زاینده‌رود خالی است.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حسن ساسانی با بیان این که این میزان نسبت به حجم ذخیره شده در میانگین بلند مدت حدود ۷۸ کاهش داشته است، اظهار کرد: سال گذشته در بازه زمانی مشابه حدود ۱۴۴ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد ذخیره شده بود و این نشان دهنده کاهش حدود چهار درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، متوسط حجم ورودی سد زاینده‌رود از ابتدای سال آبی تا اکنون ۷۵میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته تنها ۲۸ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۵۱ درصد کاهش داشته است.

وی متوسط حجم خروجی از این سد را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۱۰۸ میلیون متر مکعب عنوان و تصریح کرد: به نسبت سال آبی گذشته این مقدار حدود ۱۳ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۶۲ درصد کاهش خروجی را شاهد هستیم.

ساسانی خاطرنشان کرد: بارش های آبان ماه امسال در حال حاضر تاثیر چندانی بر افزایش ذخیره مخزن سد زاینده رود نداشته و یکی از دلایل اصلی آن کاهش بی سابقه بارش در سال آبی گذشته بود که سبب کاهش شدید رطوبت خاک و در نهایت موجب کاهش روان آب مؤثر شده است.

کد خبر 362638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.