شرایط اخذ وام‌های بانکی با توان روستاییان مطابقت ندارد

نماینده آران و بیدگل در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: وام‌های روستایی وام‌های خوبی است اما قوانین بانک‌ها با وضعیت روستاییان مطابقت ندارد.

جواد توحیدی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وام‌های روستایی وام‌های خوبی است اما قوانین بانک‌ها با وضعیت روستاییان مطابقت ندارد.

وی با انتقاد از مطابق نبودن ضمانت وام‌ها با توان روستاییان افزود: از روستاییان وثیقه‌های سنگین اعم از سند شهری می‌خواهند! در حالی که روستایی سند شهری ندارد همچنین مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد را باید پرداخت کنند که در این صورت سود وام روستاییان شش درصد نخواهد بود.

توحیدی‌راد با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شوراها تصریح کرد: شوراهای جدید نیازمند آموزش‌هایی در مباحث بودجه‌نویسی، عوارض محلی و موارد اینچنینی است و کلاس‌های آموزشی برای شوراهای بخش باید برگزار شود.

نماینده آران‌وبیدگل با اشاره به مشکلات مالی و درآمدی شوراها گفت: عوارض خارج از حریم قبلا به حساب شورای بخش می‌آمد اما در حال حاضر شوراهای شهرستان و شوراهای بخش در وضعیت مالی به مراتب بدتری از شوراهای شهر هستند این در حالی است که قبلا حداقل با عوارض خارج از حریم مشکلات خود را حل می‌کردند اما در حال حاضر این مورد هم حذف شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان آران وبیدگل دارای دو بخش و ۱۱ روستا است، اظهار کرد: تنها روستاهای مرکزی آران‌وبیدگل و کاشان از آب زاینده‌رود استفاده نمی‌کنند و در بخش مرکزی چند سال پیش آیین‌نامه‌ای برای تخصیص آب زاینده‌رود داده شد و بعد از پیگیری‌ها آبفار اعلام آمادگی برای تامین آب شیرین‌کن داشت. با توجه به اینکه آران‌وبیدگل دارای یک مجتمع آبرسانی و یک مخزن ۷۰۰ متر مکعبی است فضای خوبی برای نصب آب شیرین‌کن خواهد بود.

توحیدی‌راد با تاکید بر اینکه برخی روستاهای آران‌وبیدگل نیازمند اصلاح شبکه هستند، افزود: اتفاق خوبی که از پنج سال پیش با پیگیری‌های شورای آران‌وبیدگل افتاد این بود که آب فضای سبز و آب شرب از هم جدا شد و از آب شرب در آران‌وبیدگل برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی‌شود.

کد خبر 362535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.