حنا گیاهی که شپش سر را ریشه‌کن می‌کند

شپش سر یکی از مشکلاتی که این روزها در میان کودکان مهد کودک و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی رایج است. اما شیوه های درمان خانگی موثری برای رفع این مشکل وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این مشکل آزار دهنده با خارش شدید سر و پدیدار شدن ذره‌های سفید  روی پایه موها همراه است که بسیار شبیه شوره سر است و  به سختی کنده می‌شوند. موضوع مهم اینکه کودکان اغلب در اثر تماس با فردی که دارای شپش سر است یا استفاده از وسایل شخصی او نظیر برس و شانه آلوده یا دراز کشیدن بر روی ملحفه‌ای که فرد مبتلا قبلا روی آن دراز کشیده است به این بیماری گرفتار می‌شوند و آن را به سایر افراد خانواده خود نیز انتقال می‌دهند.

در این گزارش شما را با شیوه‌های درمان خانگی موثر برای رهایی از شپش سر و ریشه کردن این حشره انگلی آشنا می‌کنیم:

حنا؛ گیاهی موثر برای از بین بردن شپش سر

یکی از شیوه‌های قدیمی درمان شپش سر استفاده از گیاه حنا است. برای انجام این کار باید حنا را با آب گرم مخلوط کرد و تمام موهای سر خود را با آن پوشش داد. سپس یک پوشش پلاستیکی روی موها قرار داده و مدت ۳ ساعت  صبر کرد. پس از این زمان موهای خود را شسته و با استفاده از شانه، موها را به آرامی شانه کرد. این روش، شپش مو را تا حد زیادی از بین می‌برد. اما نکته مهم این است که پس از شانه کردن مو، باید برس را در آب صابون قرار داده و خوب شست تا شپش‌های آن از بین بروند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش موثر برای درمان شپش سر با حنا

سس مایونز را بر روی موهای خود بمالید

یکی دیگر از شیوه‌های موثر برای درمان شپش سر، استفاده از سس مایونز است، زیرا مصرف این ماده غذایی باعث خفه شدن شپش‌ها می‌شود. برای این کار باید سس مایونز را بر روی موها مالیده و با پوشاندن سر با کلاه کیسه‌ای مخصوص و برای مدت حداقل پنج تا شش ساعت، زمینه نابودی آن‌ها را فراهم کرد. پس از این مدت زمان می‌توان  موهای خود را با شامپو شسته و پس از آن سر خود را کاملا با سشوار خشک کرد . توصیه می‌شود برای نتیجه بهتر، این کار هفته‌ای یک بار و به مدت دو ماه تکرار شود.

موهای خود را با آب پیاز ماساژ دهید

یکی از مواد غذایی که از زمان های گذشته برای درمان شپش سر استفاده شده، پیاز است. برای این کار می‌توان  آب چهار یا پنج عدد پیاز را گرفته و پوست سر خود را با آن ماساژ داد. سپس موها را با کلاه حمام پوشانده و اجازه داد برای مدت حداقل دو ساعت آب پیاز بر روی سر  بماند. مانند روش قبل پس از مدت زمان گفته شده باید موهای خود را با شامپو و آب ولرم شسته و آن‌ها را خشک کرد. همچنین توصیه می‌شود برای جدا کردن شپش‌ها از روی موها از یک شانه ضد شپش استفاده کرده و برای ریشه کن کردن کامل آن‌ها، این کار را هفته‌ای یک بار و برای مدت دو ماه تکرار کرد.

درمان شپش سر با روغن زیتون

روغن زیتون از دیگر موادی است که شپش سر را خفه کرده و از بین می‌برد .برای این کار قبل از رفتن به رختخواب، روغن زیتون را به طور فراوان روی موهای‌ خود مالیده و یک کلاه یا حوله روی سر خود قرار دهید تا روغن زیتون در تمام طول شب روی موها باقی بماند. هنگام صبح می‌توان موهای خود را پس از شانه زدن با یک شامپوی گیاهی حاوی روغن درخت چای شست. توصیه می‌شود این شیوه درمان بعد از یک هفته، دوباره تکرار شود تا شپش سر به طور موثر ریشه کن شود.

با سرکه سفید، شپش سر را از بین ببرید

از آنجا که سرکه سفید دارای اسید استیک است، استفاده از آن یکی دیگر از روش‌های موثر برای درمان شپش سر است. برای این کار می‌توان  سرکه سفید را با مقدار مساوی آب رقیق کرده و مو و پوست سر خود را با این محلول آغشته کرد. سپس یک حوله را برای مدت یک تا دو ساعت روی سر خود قرار داده و پس از شانه کردن موها، آن ها را با شامپوی مناسب شست. برای درمان خانگی شپش با سرکه کلیک کنید:

کد خبر 362490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.