"مشارکت‌ مردمی" اصل اساسی در تقویت شاخص‌های توسعه پایدار است

یک کارشناس شهرسازی تنها راه تقویت مشارکت‌های مردمی را تامین منافع مالی لازم برای سرمایه‌گذار دانست و گفت: زمانی سرمایه‌گذار به مشارکت ترغیب می‌شود که بدانند مشارکتش منافع مالی لازم را برای او داشته باشد.

سعید برهمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای تقویت شاخص‌های توسعه پایدار "مشارکت‌های مردمی" یک اصل مهم و اساسی است و در این راستا ایجاد انگیزه برای مردم، سرمایه‌گذاران و افرادی که حس تعلق به شهرشان دارند لازمه ایجاد مشارکت است.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه فاکتورهای زیست محیطی، اقلیمی و آب تاثیر مستقیمی بر توسعه پایدار شهر اصفهان دارند گفت: زمانی که آب در رودخانه زاینده جریان داشت، راه جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی به اصفهان باز بود و همین مسئله توسعه پایدار را  فراهم می‌ساخت.

برهمند با اشاره به تقویت فرهنگ حمل و نقل عمومی و اثر آن بر توسعه پایدار شهری تاکید کرد: مسئولانی که در راس نظام هستند به جای تقویت کارخانجات خودروسازی، اگر سیستم حمل و نقل عمومی را قوت بخشند علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، ترافیک شهر را نیز کاهش می‌دهد که به دنبال آن توسعه پایدار نیز تقویت می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر در پارکینگ هر منزل مسکونی چندین خودرو وجود دارد و در زمان صدور پروانه ساخت نیز برای هر واحد ساختمانی، چندین ظرفیت پارکینگ در نظر گرفته می‌شود که این موضوع باعث شده چرخیدن در خیابان برای مردم یک تفریح به حساب آید .

این کارشناس شهرسازی ایجاد یک طرح منحصر برای توسعه پایدار شهر اصفهان را اقدامی مناسب دانست و خاطرنشان کرد: تعریف یک طرح که هدف اصلی آن توسعه پایدار شهری باشد و مشخصات و نیازهای محلات به طور جزئی در آن تشریح شود، می‌تواند تاثیر مثبتی در توسعه پایدار شهر اصفهان بگذارد.

کد خبر 362482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.