نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی کشاورزی در اصفهان برگزار می‌شود

هفدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی (AGROVET) پنجم دی ماه سال‌جاری در اصفهان آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، این نمایشگاه تا هشتم دی ماه امسال به مدت چهار روز در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان برپا است و آخرین تکنولوژی ها و دستاوردهای روز بخش کشاورزی را در معرض بازدید علاقمندان و فعالان این صنعت قرار خواهد داد.

۹۶ شرکت از استان های اصفهان، تهران، مازندران، قزوین، یزد، همدان، زنجان، گلستان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و محصولات و خدمات خود را در فضایی بالغ بر ۸۵۰۰ مترمربع به نمایش خواهند گذاشت.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی اصفهان در سه سالن نمایشگاهی برپا می شود که ۲۶ شرکت فعال در بخش سازه های گلخانه ای، ۴۴ شرکت در بخش آبیاری و ۲۶ شرکت در بخش نهادها در آن حضور دارند و انواع فعالیت های خود در زمینه تولید و واردات بذر، تولید کود، تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی و سموم را به نمایش می گذارند.

دلایل مختلفی باعث می‌شود که هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی کشاورزی اصفهان نام خود را به عنوان تاثیرگذارترین رویداد صنعت نمایشگاهی این بخش در کشور تثبیت کند.

استان اصفهان یکی از قطب‌های صنعت کشاورزی کشور است که با دارا بودن شرایط اقلیمی متنوع و قابلیت‌های بالقوه منابع طبیعی و منابع انسانی تجهیز شده، جایگاه خود را به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و پروتئینی تثبیت کرده و موفقیت‌هایی در بخش‌های مختلف به دست آورده است.

وجود بخش خصوصی کارآمد و توانمند برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اقتصادی، وجود ظرفیت‌های علمی، فنی و تخصصی (سرمایه‌های انسانی) و مراکز پژوهشی و آموزشی در سطح استان، امکان توسعه کشت محصولات صادراتی (گیاهان دارویی، گلخانه‌ای و کشت دوم)، وجود منابع آبی اعم از آب‌های جاری و رودخانه‌ها و دریاچه‌های مصنوعی، سدها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی، کانال‌های آبرسانی، چاه‌ها، قنوات و چشمه‌سارها برای توسعه صنعت آبزی‌پروری، همجواری با حوزه منابع تأمین آب زاگرس مرکزی، قرار گرفتن استان در مرکز کشور، در مسیر راه‌های ترانزیتی، وجود منابع طبیعی و اقلیمی متنوع به عنوان زیرساخت محرک فعالیت‌های بخش کشاورزی از جمله مزیت هایی است که استان اصفهان را به یکی از بهترین استان های کشور در حوزه کشاورزی مطرح کرده و برگزاری نمایشگاه تکنولوژی کشاورزی در این استان برای مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان در آن، تاثیرات مثبت فراوانی خواهد داشت.

علاقمندان به بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی اصفهان (AGROVET) می توانند در روزهای پنجم تا هشتم دی ماه و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به این نمایشگاه مراجعه کنند.

کد خبر 362429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.