دغدغه های محیط زیستی شورای شهر اصفهان در بودجه ۹۸

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر مطالعاتی در راستای کاهش عوارض خشکی تالاب گاوخونی انجام شود، شورای شهر حمایت می کند.

کوروش محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای بهبود کیفی وضعیت زیست بوم و محیط زیست شهر اصفهان، کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر چندین ردیف بودجه مستقل را برای لایحه بودجه ۹۸ شهرداری  ارائه کرده است . 

وی با اشاره به اینکه در ردیف‌های بودجه پیشنهادی بر حفظ محیط و توسعه فضای سبز شهری و افزایش اعتبار ردیف‌های بودجه‌ای سال‌های قبل در حوزه محیط زیست شهری تاکید شده است، ادامه داد: امیدواریم در جلسات آینده شورای شهر این طرح به تصویب برسد و اعتبارات مناسب برای واحدهای اجرایی مرتبط تعیین شود. 

محمدی با تاکید بر اهمیت ساماندهی محیط زیست پایدار استان اصفهان، تصریح کرد: مطالعاتی در خصوص کاهش آلاینده ها و مباحث ترافیکی در حال انجام است که باید اعتبارات مورد نیاز آن تامین شود همچنین در طرح بودجه ای جدید به معضل ریزگردها و مسئله آب اصفهان نگاه ویژه ای شده است. 

دغدغه زاینده رود از سرچشمه تا تالاب 

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر در خصوص تالاب گاوخونی گفت: اگر چه همه ما دغدغه زاینده رود از سرچشمه کوهرنگ تا تالاب گاوخونی را داریم اما تالاب به طور مستقیم در اختیار شورای شهر نیست و اعتبارات آن از سوی دستگاه‌های مرتبط آن در سطح استان پیگیری می شود. 

وی ادامه داد: ما متولی و مجری خدماتی هستیم که در محدوده شهر اصفهان به شهروندان ارایه می شود و حق هم همین است که ما عوارض و مالیات پرداخت شده مردم برای همین شهروندان و محدوده خودشان هزینه شود. 

محمدی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه آب در شورای شهر، افزود: این کارگروه رویکرد نظارتی بر مسئله زاینده رود از جمله تالاب گاوخونی خواهد داشت، نگرانی ها در خصوص انتشار ریزگردها ناشی از خشکی تالاب دغدغه  این کارگروه است که به تناسب جلسات و نیاز مباحث و موضوعات آن از مدیران و متخصصان استانی و دستگاهای مرتبط دعوت می شود  دغدغه ها در چهارچوب فعالیتهای نظارتی شورای شهر و تاثیر کارگروه ویژه آب خواهد بود و اگر مطالعاتی در راستای کنترل عوارض خشکی تالاب گاوخونی انجام شود، شورای شهر حمایت می کند. 

وی اضافه کرد: معتقدیم اگر هر کسی به سهم خود برای احیای زاینده رود گامی بردارد به محیط زیست استان اصفهان واحیای تالاب بین المللی گاوخونی کمک کرده است.

کد خبر 362415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.