۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
سه اسلحه مبارزه با شیاطین

مرجع عالیقدر شیعه و رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: آدمی برای رویارویی با شیاطین، به سه اسلحه نیاز دارد؛ قلب بیداری که او را متنبّه سازد، وجدان یا نفس لوّامه‌ای که در وقت گناه ملامتش کند و همراه صالحی که او را ارشاد نماید.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله مظاهری، این مرجع عالیقدر در درس اخلاق خود با عنوان شرح چهل حدیث، در قالب تفسیر «حدیث سی‌ام؛ سه اسلحۀ مبارزه با شیاطین، از دیدگاه امام صادق«سلام‌الله‌علیه»، گفت: مرحوم صدوق«رحمت‌الله‌علیه»در روایتی، از امام صادق«سلام‌الله‌علیه»نقل می‌کند که می‌فرمایند: «مَنْ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَاعِظٌ مِنْ‏ قَلْبِهِ‏ وَ زَاجِرٌ مِنْ‏ نَفْسِهِ‏ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ قَرِینٌ مُرْشِدٌ اسْتَمْکَنَ عَدُوُّهُ مِنْ عُنُقِهِ» ؛اگر کسی دل متنبّهی نداشته باشد، اگر کسی نفس لوّامه نداشته باشد و اگر کسی رفیق خوب نداشته باشد، دشمنش را بر گردن خود سوار کرده است.

وی افزود: منظور از دشمن در این روایت، شیطان است. یعنی آنکه از این سه سلاح بهره نگیرد، شیطان انسی یا شیطان جنّی، او را می‌برد آنجا که خاطر خواه اوست.

این مرجع عالیقدر شیعه تأکید کرد: از این‌رو امام صادق«سلام‌الله‌علیه» می‌فرمایند که آدمی برای رویارویی با شیاطین، که نتیجۀ آن رستگاری است، به سه اسلحه نیاز دارد؛ قلب بیداری که او را متنبّه سازد، وجدان یا نفس لوّامه‌ای که در وقت گناه ملامتش کند و همراه صالحی که او را ارشاد نماید.

کد خبر 362414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.